Direktlänk till inlägg 3 december 2008

Jul-yrsel

Av Ingrid - 3 december 2008 10:18

Jul! Jul! Strålande jul - kom NU!

Jag är alldeles delirious, frossar i dekorationer och stoppar nejlikor i apelsiner som hängs upp i satinband i fönstret. Paket och sånt är jag helt ointresserad av; det är stämningen, ljusen och dofterna av kryddor jag vill åt.

Och gran! Undrar om jag kan övertyga pappa om att vi verkligen behöver en gran i år? Och kan skottevalpen Viggo hantera en gran utan att dra omkull den? Minns Mors pekingeser som strök runt under granen så de nedre grenarna fastnade i deras svansar....


Väninnan Idha i London dekorerade julgranskulor med pinupor och skickade till mig för ett par år sen - succé varje år sen dess!

 
 
Mor

Mor

3 december 2008 16:18

Klart vi ska ha gran!
Can a duck swim...?

Had a serious talk with Pa on this topic... I hinted that the Nilsson´s wood might need to be thinned out...

I´m all for Christmas decorations, candels, an air of satsumas!

PS Viggo can have his furcoat done next week! Will that suit his Mum?

http://ulvus.bloggagratis.se

 
Solan

Solan

3 december 2008 21:35

Jag håller med dig det är dekorationerna och dofterna som gör julen. Ja maten också förståss. Hemma hos oss har vi bara en som inte är rumsren när det gäller julgran och det är vår kattpojke Linus. Honom kan man hitta högt upp i granen. Som Piff och Puff ungefär.

http://superninja.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ingrid

3 december 2008 22:16

Jolly good, Mum!

Viggo is looking forward to his Christmas grooming - next week will be perfect.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards