Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Ingrid - 16 maj 2009 19:45

Njuter av en solig och helledig helg tillsammans med Ola. Hurra!

Har ägnat dagen åt långpromenad med hundarna (Viggo badade, till min stora förfäran) och att iordningställa balkongen. Städade och dammsög, hängde upp amplar, ställde upp vår nya spaljé och flätade in murgrönan. Satte upp balkonglådor fulla med blommor på räcket och la på en söt skär vaxduk på bordet. Klart!

För att fira invigningen av vårt lilla sommarrum åt vi naturligtvis därute. Rökt lax med potatis, sallad, ägg och gräddfil med gräslök. Hundarna låg på sin matta och mumsade lax i solskenet dom med. Härligt..


Uno, som nu vid 8 år fyllda har dragit ner något på vardagstempot, brukar hasa runt som en zombie och lalla i sin egen lilla värld. Igår höll jag på och rensade kyckling då ett kycklingben bestämde sig för att rulla över bordskanten.... Uno, som befann sig i ett annat rum, förvandlades till en oljad blixt med en fladdermus hörsel och slukade benet innan Viggo ens hunnit uppfatta vad som hänt. Jag ägnade kvällen åt att bevaka U och vrida händerna (vad kostar en punkterad magsäck att reparera??) men U verkar inte ha tagit någon skada.

Minnesanteckning: håll ordning på kycklingbenen!


Uno: Jag gjorde bara vad alla hundar skulle ha gjort.....





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards