Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Ingrid - 3 februari 2010 18:21

Sitter nu och inväntar STORMEN som alla verkar tala om... Själv har jag inte sett några tecken ännu, men den kanske kommer inatt?

Blir intressant att se om man får upp porten imorgon bitti då jag börjar på min nya arbetsplats i Täby...


Mitt vardagsrum har förvandlats till en ungkarlslya. Under ett par månaders tid har min kära man succesivt köpt och monterat upp, i tur och ordning en 50" platt-TV, en BluRayspelare och nu.....ett surroundljudsystem. För dom som är lika lite insatta i vad det är som jag ska jag försöka förklara.

Ett sourroundsystem är en serie högtalare kopplade till varann som placeras ut i spridda delar av rummet. Det gör att ljudet från TV:n blir maffigt och att vissa ljud kommer från enbart en eller två högtalare (exempel: fotsteg kan låta som om de kommer bakifrån där man sitter...ja, urläskigt).


Numera står det alltså en jättepjäs till förstärkare på ett eget litet bord brevid TV:n. UNDER det lilla bordet står en stor högtalare. Brevid och under TV:n står tre mindre högtalare samt två stycken dito placerade i filmhyllan bakom soffan.

Detta medför naturligtvis sladdar. Lååååånga sladdar....som myllrar kors och tvärs över golvet. Jag hyser stor avsky mot dessa sladdar och i viss mån apparaterna i sig, även om jag förstår att de ger sin ägare stor glädje.


Men det skär ändå i min nostalgiska själ....varför görs det inga snygga TV-apparater längre? Måste allt vara så....fult?

Jag tycker på fullaste allvar att de borde så ut ungefär som den här.

  



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards