Alla inlägg den 17 januari 2008

Av Ingrid - 17 januari 2008 14:20

 Har blivit utmanad av Mor...


Vad gjorde du för 10 år sedan?




Öh...sprang runt på punkspelningar, hade kängor hela somrarna och stretade med sista året på gymnasiet.









Vad gjorde du för ett år sedan?




 Var nyss hemkommen från London.









Fem snask jag gillar.




Lakris, budapeststubbe, Helnöt från Marabou, alla former av choklad, äppelkaka









Fem sånger som du kan hela texten till:




Förutom alla låtar man tvingades lära sig i skolan (kan sjunga "Idas sommarvisa" baklänges i sömnen) så kan jag nog ganska många av Morrisseys alster utantill.









Vad skulle du göra om du vore miljonär?

Hyra en rysk torped som kan hälsa på hos alla som någonsin var dum mot mig eller i min familj (inget våldsamt, bara skrämmas lite..), joina Mor i bygget av ett hem för övergivna djur och ta med farsan på en resa till San Francisco (jag vet att han skulle älska stan).








Fem saker som du aldrig skulle klä dig i eller köpa:




Allt som får mig att se...*rys*...ordinär ut.









Fem saker som du gillar att göra:




Simma, städa, laga mat, läsa böcker utdraperad i min sköna soffa, smida planer med Mor (för vi förstår varann så bra)









Fem favoritsaker:




Om nu inte man och djur räknas...min exstasröda sammetssoffa, min gigantiska skärbräda i trä, min nya lägenhet, min John Waters-litografi och mitt fina kylskåp.

Av Ingrid - 17 januari 2008 12:12

Mot bättre vetande har vi beslutat oss för att ha en liten inflyttningsfest för närmaste familjen och vänner. Det känns roligt att äntligen ha tillräckligt med plats för att kunna bjuda hem folk..

Igår invaderade vi Willys för att handla inför festligheterna. Kände oss som en riktig white trash-familj! Vagnen fylldes med diverse osundheter, läsk, chips, snask..allt sånt vi i princip aldrig köper i vanliga fall och framför allt inte i såna här obscena mängder. Hade lust att skrika något i stil med " Det är inte bara till oss!! Vi ska utfodra våra hungriga släktingar!! Kolla, det ligger fullkornsbröd längst ner!!"


Började snegla ner i andra familjers vagnar och konstaterade att det verkar finnas människor som handlade precis som vi, men varje vecka året runt.

Creepy..

Snälla Far kom och skjutsade hem oss + påsar. Tryckte in allting i kylskåpet och fick nyttja vissa nödlösningar för att få plats med allt. Så nu ligger det grekiskt lantbröd i kastrullerna i skåpet.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards