Alla inlägg den 18 januari 2008

Av Ingrid - 18 januari 2008 17:58

Paus i första halvlek av "Ingrid housegrooming Olympics 2008".

Har hittills hunnit med att handla allt min man inte fattade att vi behövde häromdagen (tack Mor för skjutsen hem med alla kassar!), städa marsvinsburen, baka x antal pajer, gå till Bolaget och handla för att släcka törsten hos släkten (tack Far för skjutsen hem!), tvätta samt dammsuga halva lägenheten.

Hur f-n ska jag hinna allt??

Jag vet, jag gnäller mest just nu...det brukar ju bli bra.






Av Ingrid - 18 januari 2008 08:53

Sitter just nu och samlar mig inför dagens hysteriska schema. Ola ska åka ner till Nynäs och skriva kontrakt på försäljningen av gamla lägenheten, så jag ska passa på att göra allt jag skjutit upp senaste dagarna..dvs. laga en massa mat till festen, handla allt vi glömde i förrigår, tvätta, dammsuga, färga håret m.m Jag är kallsvettig och sitter i fosterställning!

Då kläcker Ola ur sig:

- Tror du vi hinner sy och hänga upp gardinerna till sovrummet tills festen?

Jag har aldrig varit så nära att ge någon en rak höger...


Så kära familj, om det hänger ett par röda sammetsgardiner i sovrummet på lördag så ska ni veta att jag antagligen sydde dom med nålen mellan tänderna vid midnatt samtidigt som jag rörde i en kastrull med ena handen och dammsög med den andra.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards