Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Ingrid - 6 februari 2008 17:41

En mycket stillsam dag utan mycket att förtälja.

Släpade mig upp till Willys för att storhandla - trots mina ambitioner att vara en korrekt och dedikerad housekeeper hade vårt kylskåp förvandlats till en ekande hål. I kassan stötte jag på en otrevlig man som bufflade sig förbi mig trots att jag redan lagt upp hälften av mina saker på bandet. Hans motivering löd "Jag har bråttom och ska bara ha ett paket cigaretter...stumpan",

Stumpan! Jag hade lust att säga nåt i stil med "Nej det är inte ok..lilla STUMPEN!" men behärskade mig och nöjde mig med att blänga och göra en grimas.

När så Arne Ap-Arsle hade masat sig iväg (och lämnat en doft av rök och hudavlagringar efter sig) kunde jag slutligen betala mina prylar och bege mig hemåt.

Ola håller på med någon form av utrensning i vår klädkammare, de sista skälvande resterna av vår flytt.

Jag hör diverse svordomar och muttrande därifrån, så jag hukar mig vid datorn tills vidare.





Och om jag får drömma lite...

Jag: "Vilken buffel...."

Kassörskan: "Ingen fara, jag la cyanid i hans kaffe".

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards