Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av Ingrid - 2 augusti 2008 08:05

Huh!

Hade min stora flänga-runt-och-göra-ärenden-dag igår.

Inledde lite löst med storhandling på Willys där vi fick trängas med gallskrikande barnfamiljer, zombies i form av pensionärer (hade ingen aning om att det kunde ta 5 minuter att sträcka sig efter en tomat..) och diverse barbröstade karlar som lät sin armhålesvett droppa ner på varorna.

Fortsatte därefter ner till stan för att inhandla allt som behövs för förebyggande åtgärder samt underhåll av min uppenbarelse nere i Turkiet.

Ja, kära vänner: om 36 timmar drar jag och Felix ner till Kuabasi och resorten Aqua Fantasy! AF är ett enormt vattenland med 22 pooler, egen strand, all-inclusive och vi har jacuzzi på rummet....

Jag ämnar ligga på en solstol under ett parasoll och plöja böcker i en vecka och inte röra ett finger mer än nödvändigt.

Litteratur som inhandlats är diverse brittiska deckare och Lemmy från Motörhead's självbiografi "White Line Fever" (haha!).


Alltså, för att stå ut med 40 graders värme och dessutom vistas bland folk krävs vissa attiraljer såsom solskydd, kylbalsam, våtservetter, after sun-gel, solbrillor etc.

Gav mig ut på en vansinnesfärd på Norrtäljes gator. Nu inser jag varför mina systrar har skaffat ett sommarställe resp. bosatt sig en bit utanför stan....

Turister!

De svärmar som getingar runt en vart man än befinner sig. Dessutom var det Norrtälje Kalaset så iförhoppning om att göra den allmänna stämningen lite festligare hade man spillt ut diverse jonglörer och orkestrar här och där.

Att höra tyska hårdrocksballader spelas på panflöjt är inget jag rekomenderar någon med minsta anlag för stress eller agressionsproblematik....


Fick lyckligtvis tag i alla prylar jag skulle ha och for hem med mina kassar i triumf. La mig på sängen "för att bara blunda lite" och vaknade 2 timmar senare, vindögd och och vresig.

Min man, som är onaturlig på många sätt, begav sig ut för att springa sin sedvanliga halvmil i den tropiska sommarvärmen.

La mig och läste filmtidningen GoreZone och kände mig genast piggare.

På kvällen åt vi middag med syster och Felix nere på favorithaket Dejvan. Jag åt en vansinnigt god kycklingtoast och vi hade otroligt trevligt.

Turkiet-kickoff!


Nu ska jag färga håret (man måste ju hålla stilen även på badstranden...), tvätta, börja packa, få i mig någon slags frukost samt skriva listor på allt jag inte får glömma.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards