Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Mumin

Av Ingrid - 15 oktober 2009 13:47

  

Drabbades av visst ursinne (av absolut ingen anledning alls) och städade frenetiskt hela förmiddagen. Ola påstår att jag fungerar som mumintroll som laddar skafferierna och städar huset innan vintern då hela muminfamiljen går i ide...

Ingen dum tanke, jag är nog rätt lik ett mumintroll...matglad, pysslig, lite hopplöst romantisk, drömmare, tycker om kuddar och blommor och böcker...sämre saker kan man definitivt vara!

Min familj påminner ganska mycket om den här bilden..

  


Hursomhelst, med ett välstädat hem kan jag nu njuta av en ledig dag ensam och därmed lägga mig i soffan och titta på något avsnitt av Midsomer Murders som min snälle pojkvän spelat in åt mig från kanal 8 där de går i repris just nu. Ola, som inte är speciellt förtjust i engelska deckare, har insett att det är något av det bästa jag vet.

Ibland kan det låta såhär:

"Du, jag bandade det där....öh....det där engelska...du brukar se. Mordgrejset."

 

----

Uppdaterat: ny Muminbild, en underbar stämningsbild som även den beskriver min familj. Helene, ser du lilla My i trädkojan?


  

 

 

 
 
Ingen bild

Helene J

15 oktober 2009 16:05

Åh, vilken underbar liknelse. Utan att känna din familj (det är ju bara dig och Lisbeth jag träffat) så kan jag ändå föreställa mig vem som är vem.

Men jag saknar en personlighet i "laguppställningen" ovan. Var är argsinta Lilla My?

 
Ingen bild

mor

15 oktober 2009 17:48

det är otivelaktigt lilla I:s storasyster... hon är och bossar över en massa personal!

 
Ingen bild

Helene

16 oktober 2009 08:59

Ja, visst ser jag henne. :)

 
Ingen bild

Storasyster Marina

16 oktober 2009 15:02

Tar detta som beröm, jag känner mig ganska ofta som argsinta Lilla My (är en tvärhand hög dessutom)

 
Ingen bild

mor igen

16 oktober 2009 17:14

Mor höll andan... men storasyster tog´et på rätt sätt. Ska komplettera med att äldstdottern bär sin förstfödslorätt med stor grace, är den som håller ihop´et i La Famillia med lika delar charm och beslutsamhet och allmänt en omistlig person, dessutom otroligt snygg! Tycker vi okritiska föräldrar... ho vet vem hon har snyggheten från? De hjärtlösa barnen brukar i anklagande ton framhålla: Allt fult har vi fått från dig... (alltså nor) typ håriga ben och lågt placerade lungor...

 
Ingen bild

Helene

17 oktober 2009 13:16

Ja, jag tycker om karaktären Lilla My i böckerna om Mumintrollet. Enligt författarinnan Tove Jansson själv så är Lilla My inte alls elak, bara väldigt bestämd och lite retsam. Tove Jansson lär också ha sagt att Lilla My skapade hon utifrån hur hon själv var som barn och att Lilla My är hennes favoritkaraktär i böckerna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards