Alla inlägg den 7 september 2009

Av Ingrid - 7 september 2009 12:49

Har den senaste veckan tampats med en rejält besvärlig förkylning som dessutom gett mig feber. Har vacklat runt som en vålnad och ätit kopiösa mängder mandariner, hett chai-te med tant Kerstins honung, Kan Jang och Ipren. Trots detta eländiga tillstånt for jag med mamma på hundutställning i Högbo Bruk - en tillställning som knappast kommer att gå till historien som det mest framgångsrika.. Viggo var snygg men hormonstinn...detta i kombination med spritt och spratt i V'skroppen samt löptikar på plats gjorde att Viggo visseligen fick fin och rättvis kritik och ett rött band men fick nöja sig med det.

Vårt kära sällskap Elisabeth gick det desto bättre för och vi hejade, hjälpte till att visa hennes hundar och hurrade när rosetterna roddes hem.

God stämning och gott humör!


Nu laddar vi för London! En veckas förkovran i familjen Hedqvists muntra sällskap. Jag har siktat in mig på alla museum som jag vill besöka; British Musem, Imperial War, Museum of London, National Gallery, Tate Modern....och så ska jag njuta av alla antikvariat i Covent Garden samt få träffa bästa vännen Idha!


Viggo och Uno är det inte ett dugg synd om. De ska få vara på landet och härja, marsvinen Kaspersson och Harlekin likaså.

Jag är övertygad om att de kommer att ha en härlig vecka!


-----


Läste nyss i Norrtelje Tidning att hemtjänsten skickat ut ett brev till sina hjälpttagare som handlar om att enligt nya rutiner så kan Hemtjänstpersonal kan inte
utföra några insatser hos Er om det inte är snöröjt eller sandat fram till Er dörr. Detta försämrar personalens arbetsmiljö. Jag hoppas att Ni har förståelse för det här beslutet”.

Vad f-n??!

Har Norrtälje kommun glömt bort att det finns massor av äldre och sjuka som bor på landsbygden men som inte har ork eller möjlighet att skotta snö och däremed då får ÄNNU MINDRE hjälp?

Norrtelje Tidning frågar då verksamhetschef för hemtjänsten i Norrtälje och Rimbo:

"Kan inte hemtjänsten stå för snöskottning och sandning?
– Nej, i dagsläget är det inte vårt ansvarsområde. Ett alternativ är att köpa hushållsnära tjänster eller ta hjälp av anhöriga eller grannar, säger Johanna Luoto Sundström."


Vad är det för fel på folk?? Varför har samhället blivit ett kalkylfixerat avgrundshål som styrs av idioter?

Jag ger upp snart. Jag startar ett eget land där profithunger, fyrkantigt tänkade och osolidariskt agerande inte har någon plats. Nån som vill haka på?


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards