Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

När mannen städar, städar han stort....

Av Ingrid - 25 februari 2010 10:55

Möttes av en trevlig överraskning igår kväll när jag kom hem från jobbet: Ola hade storstädat! Med betoning på STOR....

Alla hyllor dammtorkade, golven moppade samt dammsugna, klädkammaren utrensad, alla köksskåp utrensade samt rengjorda (kryddor, matvaror och flaskor står nu uppradade med militärisk disciplin...), spisen rengjord....listan är oändlig!

Jag gick runt med öppen mun, lätt häpen över min mans energiska dagsverke men naturligtvis glad och imponerad!


Ägnade sen kvället åt att terrorisera IKEAs kundtjänst och tjatade mig till att få reklamera vår soffklädsel som efter två år gått sönder trots 5-årsgarantin. Visseligen får vi ta oss in till stan för att byta eländet, men det kan det vara värt - bara klädseln kostade 1790:- och för det priset förväntar jag mig att den ska hålla för normalt slitage.


Sen lite annat tjafs som var jobbrelaterat (folk som inte gör det dom ska, som vanligt) men det har löst sig nu till min stora lättnad.

Så energikrävande att ständigt behöva göra andras jobb!


Mina snälla föräldrar fick spader då det uppdagades att jag framhärdat i lågskor under hela snöperioden.

"Äsch, jag har dubbla sockor och benvärmare" försökte jag lamt slå ifrån mig.

Fungerade det på de upphetsade åldringarna?

Nej.

Så Far släpade ner mig på stan där vi provade tusen olika skor och stövlar. Att köpa skor är för mig något nödvändigt ont. Jag har korta men breda fötter (som Kalle Anka...) med långa stortår - inget passar!

Av vem har jag ärvt den märkliga fysionomin?!

Tillsist hittade vi ett par jättefina kängor i svart skinn som satt som gjutna - och för halva priset dessutom. Tack snälla pappa och mamma!

Inbillar mig att de gillar att utöva sitt föräldraskap...


Ska bege mig till jobbet nu, upptäckte just att jag och Ola missade vår 7-årsdag i måndags. Vi ska fira den på lördag, är det tydligen tänkt.

Hej hopp, mot Täby!



 
 
Ingen bild

mamma

25 februari 2010 16:28

stortån kommer från mor... Sorry!

Glad att dojjorna blev till belåtenhet!

 
Ingen bild

Helene

26 februari 2010 08:36

Kika på denna Ingrid. Av någon anledning tänkte jag direkt på dig :)

http://www.expressen.se/levabo/1.1709109/lasarnas-bilder-mitt-hem?entryId=580867&image.arcive.page=1

Helene

 
Ingrid

Ingrid

26 februari 2010 10:59

Underbart! Tack Helene!

http://igurt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helene

26 februari 2010 12:32

Visst var den :)

Jag skulle vilja se hela köket som tydligt går i 50-talsstil. Notera det svart-vitrutiga golvet, den rosa flamingon och jag undrar om inte bordet och stolen som skymtar fram, är av samma typ som man på 50-talet kunde finna i amerikanska glassbarer och fik!?

 
Ingrid

Ingrid

26 februari 2010 12:43

Åh vi hade sånt golv i Nynäshamn och det skär i mig av saknad, blir nog till att byta ut den murriga 70talsmattan här också...
Flamingo har vi och visst har du rätt, det är sk. dinermöbler - vilket vi också har! Min stora pride and joy, röda sitsar med vita kanter och krom....

http://igurt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards