Alla inlägg den 23 november 2010

Av Ingrid - 23 november 2010 11:12

Hur avrundar man en sån här reserapport på bästa sätt? Ingen lär vid det här laget tvivla på att vi hade fantastiskt roligt....


Lite småplock av alla lustifikationer:

- Ola, John och jag hade bestämt oss för att gå på bio. Vi skulle se den sprillans nya "Machete" som just haft premiär i USA. Biograf uppsöktes, föreställningen skulle börja strax efter 11. Ett gigantiskt multikomplex i minst 5 våningar, toaletter stora som ICA Flygfyren och rulltrappor stora nog att rymma oss alla tre på bredden.

Jag var törstig och hasade bort till popcorndisken för att köpa något att dricka.

Sjutusen olika varianter av läsk uppenbarade sig. Jaha, vad ska man ha...?

Så fick jag syn på något som såg gott ut; en colaläsk som var frusen och mosad, som sorbet ungefär. Toppen, en sån tar jag!

Och eftersom jag vet hur amerikanska portioner som regel är (gigantiska) så bad jag om en Small.

Jag fick en papercup som jag utan större problem kunna få ner mitt huvud i. Övertygad om att jag fått fel mugg så bad jag om en ny.

"Eum, excuse me - could I have a small cup, please?"

"Miss, that is a small one"

"Oh....."

Så jag fick kånka iväg min jättepjäs som krävde tvåhandsfattning. Pojkarna hade väldigt roligt åt den....

Filmen var jättebra, vi satt dessutom nästan ensamma i en jättesalong med bekväma biostolar som kändes som fåtöljer.

Sen gick vi och åt revbensspjäll på ett bbq-ställe strax intill.


- Jag fick nöjet att dricka strawberry daiquiris med Britt och Sammy på vår kvartersdiner. Urgott!


- Ola och jag gick i minst 20 butiker för att hitta ett par speciella skinn-Converse till honom. Mitt tålamod prövades till fullo.... men tillslut hittade vi dom! För det facila priset av 340 kr, i Sverige kostar dom en tusenlapp.


- En dag skulle Ola och möta resten av familjen på ett stort varuhus strax söder om Times Square. Efter lite snurrande hittade vi dit, men var tvungna att passera en gränd som uppenbarligen var tillhåll för ett gäng hemlösa. Vi travade på och försökte att inte dra till oss någon uppmärksamhet. En kvinna vaknade till från sin "säng" av tidningpapper och hojtade till sin kompis:

"Hey! We are gonna get drunk and smoke crack!"

Det kände vi också för....nästan.


- Jag utvecklade ett svårt beroende att bananyoghurt under veckan. Varför finns inte det i Sverige?


Åh, vad kul vi hade! Det var med lite sorg i hjärtat som vi lämnade New York. Hoppas vi kommer tillbaka - vi har ju massor kvar att göra!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards