Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Tjo-ho!

Av Ingrid - 26 september 2011 11:16

Hoppsan, det var ju inte meningen att det skulle bli en paus sådär i nystarten..

Men det finns naturliga förklaringar - te.x att undertecknad jobbat 7 av 8 nätter sen i söndags. Har enbart funnits till till arbete, sömn, mat (ibland). Inget annat! Jag lovar, jag har inte ägnat mig åt någon form av förlustelser såsom bokläsning, film eller andra njutningsmedel för överklassen.

Men nu så! Två dagars ledighet, två pass till och sen tio dagars vila!Lata höstdagar spankulerandes bland löv i kripsig sval luft, finns det något härligare?


Förra helgen tog vi vårt pick och pack, hundarna och en blomma och åkte ner till Nynäshamn. Blomman var ämnad för kära svärmor som just passat på att fylla år, och jag tror att den föll i god jord (notering: denna vedervärdiga ordvits var inte meningen - den bara kom!).

Det blev ett loppisfyndande (argentiska tango-LP's för 1 krona styck! Hur har vi klarat oss utan dom tidigare?), ätande (urgott, jag drömmer om kycklinggryta på nätterna), drickande (jodå..kommentarer överflödiga) och ett oavbrutet skrattade utan dess like. Gud så roligt vi hade!

Tack kära svärisar och John för en underbar helg!

Hundarna blev i vanlig ordning kopiöst bortskämda med en aldrig sinande kavalkad av godbitar, promenade och gullande så de var nog ganska nöjda de också....


 

En liten nostalgibild - Viggo som bebbe och har just rest sina öron!

 
 
Annie

Annie

26 september 2011 19:58

Fina Fina Viggo. Puss på nosen <3

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Britt

26 september 2011 20:02

Tack själva, visst hade vi jätteroligt.
Kram,
Svärisar

 
Ingen bild

Maud

27 september 2011 13:24

Tur att du blir långledig ibland; 7 nätter av 8 låter ohemult! Ha det så skönt i det härliga vädret! PS. Det låter så ni blir underbart bortskämda hos svärisarna!DS Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards