Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Ingrid - 11 februari 2011 11:06

Där fick man för att man pratade om barmark...

Vaknade och såg ett kritvitt vinterlandskap utanför fönstret, i samma ögonblick klev en nedsnöad Ola över tröskeln och såg ganska tärd ut - undra på det, han cyklar till och från jobbet i alla väder!

Inga bussar går i Roslagen idag, tur att jag är ledig...dock måste det veckohandlas bl.a, en uppgift jag ämnar försöka byta bort mot att jag tar hand om tvätten (betydligt trevligare samt inomhus!).


Konferensen förra helgen gick som på räls.

Norrtäljeklubben satt plötsligt med 6 röstberättigade ombud istället för 2 och hade därmed 10% av rösterna. Inte illa!

Det serverades den vanliga suspekta vänstermaten (dvs. linsgeggor och cous cous te.x) som för all del smakade ganska bra.

Eftersom nästan alla intressant punkter på dagordningen hade avhandlats under lördagen och tanken på att sova på ett golv i en stor sal med en massa folk inte var sådär fruktansvärt lockande, beslöt jag och Ola oss för att faktisk åka hem.

Sagt och gjort, vi packade våra prylar, sa hej och mors till kamraterna och tog tunnelbanan från Fruängen och sen bussen till Norrtälje.
Åh, så skönt att komma hem!


Klockan 4.30 väcktes jag av kvidande man som bönade och bad om en hink...

Ola hade blivit akut magsjuk! Vilken tur att vi åkte hem!!!

Kan man tänka sig någon värre åkomma att drabbas av i en sovsal....?

Sjukdomsförloppet var hastigt och på kvällen mådde han bra igen och gick to.m till jobbet (den dåren...).

Jag klarade mig från eländet, tack o lov..


Nu stundar en sväng i simhallen, borstning av skotte och sen veckans höjdpunkt; "På Spåret!"





Viggo: "Kan vi inte åka på någon utställning snart?!"


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards