Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Ingrid - 24 maj 2011 23:07

Hela dagen har ägnats åt att packa, städa, snygga upp mig, skicka iväg hundarna på sommarkollo (det sved i mattehjärtat att pussa hej-då men dom var glada vilket är huvudsaken) och hårdbevaka alla hemsidor angående askmolnet...

Vi är försiktigt optimistiska!

Allt pekar i rätt riktning till vår fördel, men saker kan ändra sig snabbt.


Planet ska lyfta 10.35 från Arlanda och vi åker dit i morgon bitti med is i magen.

Hör ni inget mer från oss så har vi kommit väg!

Au revoir!

 

Av Ingrid - 24 maj 2011 11:15

Just hemkommen från sista arbetspasset på gamla jobbet. Nu väntar 2 veckors semester och sen börjar jag i Norrtälje. Åh vad kul!


Apropå semester....

Imorgon är det ju meningen att vi ska resa till Paris. Få har väl missat att Island drabbats av ett nytt vulkanutbrott med ett efterföljande askmoln som drar in över Europa. Aldrig har jag mått så pyton som nu - ovissheten är vidrig!!!

Jag hårdbevakar Arlanda, SAS, Luftfartsverket och tidningarnar.

Kastas mellan hopp och förtvivlan, gnisslar tänder, fäller en tår ibland, vrider händer, svär, hoppas....


Jag vill inte framstå som en empatilös psykopat som bara tänker på min nöjesresa, jag lider med islänningarna och deras djur och hoppas verkligen att alla mår bra.

Men jag kan inte låta bli att verkligen hoppas att vi kommer iväg - vi har längtat så himla länge.....


Håll tummarna för oss!


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards