Alla inlägg under april 2007

Av Ingrid - 20 april 2007 15:01

Historisk dag: jag har skrivit min första tvättstugelapp! Den löd "Du som envisas med att röka i tvättstugan... Gör inte det, tack". Har min karriär som gnällkärring officiellt inletts?

 Ringde Mor och gaggade ett stund (arbetskygg, jag?). Avtvingade henne ett löfte om att ha bh på sig på Systers 40-årskalas imorgon.

Appropå bh:ar föresten....vissa människor skulle säkert må bra av att hälla ner sina taxöron i en sådan, langa på lite smink och prova på att garva lite åt saker och ting istället för att vara defensiva och överkänsliga. Vilket trist liv man måste ha om man envisas med att hela tiden sträva efter att vara så ful och bitter som möjligt....*en stilla undran*. Jag vet, jag har tjatat om det förr men jag kan aldrig sluta förundras över att människor orkavar vara så...beiga.

O har kommit hem, en spillra av sitt forna jag men med bra kritik och fina omdömen i bagaget. Lilla O ligger nu och sover, väl förunnat.



Av Ingrid - 20 april 2007 13:00

Grrr...tiden bara rinner iväg. Hinner ingenting! Upptäckte att det inte finns några rena kläder hemma. Alla stora tvättmaskiner var bokade så jag fick nöja mig med den lilla minimala som ingen vill använda. Den rymmer ungefär 3 par trosor åt gången så min jättehög med tvätt kommer ta hela eftermiddagen att harva igenom. Hurra!

O har ännu inte synts till. Uppäten av vålnader i Sundbyberg?

Just nu, simultant med klottrande på bloggen; uppryckning av hemmet. Att damma måste vara det absolut tråkigaste en människa kan ägna sig åt. I'm bored to tears!

Och kom ihåg, den som vågar ge sig på någon i La Familia Sikesson är skenbart modig men mycket, mycket dum.."Women are more dangerous than shotguns" (Gudfadern)


Av Ingrid - 19 april 2007 22:32

O ringde nyss men mobilen la av. Fick istället ett mail där han informerade om att han kommer sova kvar i skolan i natt (!!) och redigera klart eftersom det är redovisning imorgon.

Att han vågar...jag skulle inte palla 10 sekunder i en stor tom skola på natten. Och ändå är jag mer förtjust i spöken och seriemördare än han!Förmanade honom att äta ordentligt, låsa om sig och ha en pleasant night... *galet psykopatskratt*

Av Ingrid - 19 april 2007 19:21

Är hemma och vilar upp från gårdagen. Var på spelning vid Slussen med O igår, favvobandet Tiger Army från USA gästade. De spelar en blandning av 50-tals rock n'roll och punk. Första gången de spelade i Sverige och vi hade sett fram emot att få se dom. Vilket drag det blev! Trots att vi båda egentligen var helt slut och egentligen bara ville hem och lägga oss så ändrades den inställningen snabbt. Kalas! Vi kom hem vid 01, utmattade men glada. O sov 5 timmar och begav sig sen tillbaka till skolan. Han är så sjukt duktig!!

Uno var hemma hos O's föräldrar och blev bortskämd (dvs. fick ligga i soffan och bli matad med varmkorv och kliad på magen). Han kommer bli odräglig; egen filt i deras bil, egen matskål, fri access till kattens mat..

 Har fått snurr på min digitalkamera igen! Nu kan jag terrorisera världen med bilder igen (dvs. marsvinet Kasper ur sjutusen vinklar).

På lördag ska Syster-Yster ha öppet hus för att fira födelsedag; ska bli roligt!O kanske kommer med, det beror på filminspelningen. Men han ska försöka, är tanken.


Av Ingrid - 17 april 2007 17:19

Har totalt tappat begreppet om veckodagar, dygnsrytm och tid.

Kom ut från jobbet för en stund sedan. Är det lördag? Nej... oj, tisdag!

Vad är klockan? Gav medicin vid 14 så den borde väl bara typ åtta på kvällen... nähä, den var 16.48 Ok..kanske dags att lägga sitt fagra huvud på kudden och ta en lur?

No way!

Morötter ska inhandlas, hunden ska rastas, mannen ringas och förhöras på planerad tidpunkt för hemkomst. Ska det has mat? Isåfall, vad?

Det blev quornfärs med chili, råris och broccoli.

Så hälsosamt att jag nästan blir tårögd, haha!


Kom på att jag måste ringa ett svårt och magomvridande samtal till hotellet i San Francisco. Måste meddela dom att vi anländer very ap-sent till SF så att de är förberedda (man ombes på hemsidan ringa och tala om ifall man checkar in senare än 20.00 Vi kommer runt midnatt).

Harklade mig, räknade ut att det förmodligen var morgon i Kalifornien  nu och slog med darrande fingrar telefonnummret till Mayflower. Ödessymfonin hördes i bakhuvudet och jag kved inombors över nästkommande telefonräkning.


En käck och påklistrat serviceminded kulspruteliknande röst svarade i andra ändeni.

"GOOOODMORNING, Mayflower Hotel!"

Jag (på gränsen till nervsammanbrott och stakigare skolengelska än någonsin): Öh...hällå...This is Ingrid Sigfridsson calling from Sweden. Aj wånt to confirm a reservation I've made online, pliis.. The 28th of May".

MF: GOOOODMORNING MISS!! YESwehaveyourreservationreadyadoubledeluxeroomstre
etviewandbathtub!

Jag: Oh grejt, thank jo very much. I also want to inform you that we will be arrajving very lejt, around midnight.

MF: NOPROMBLEMSATALLMISS!!!Thankyouforlettingusnowthat
wewillbewaitingforyounoproblemswehavea24hourrecept
ionandnolockoutatall!!!

Jag: Öh, thanks. We are looking forward to staying at Mayflower..

MF: ThankyoumisswearelookingforwardtohaveYOUstayingher
epleaseletusknowisthereisanythingelsewecandoyouryo
uHAVEAGREATDAY!!!!!!

*klick*


Utmattad la jag på luren. Mission completed.


Av Ingrid - 13 april 2007 19:16

Idag har jag:jobbat, skällt på en lågpannad individ som parkerat sin bil så att jag inte kom åt min cykel, gått en timmes promenad med U, varit sekunder från att skita på mig i slutet av nämda promenad (här råder ingen censur!), köpt 7 kilo vitkål (2.99:-/kg på Lidl), fått ett mail från hotell Mayflower i San Francisco att vi är hjärtligt välkomna, haft bort en råtta, lagat O's byxor, hittat råttan (i transportburen på golvet) och färgat ögonbrynen.A day in the life of Ingrid S.

Av Ingrid - 12 april 2007 22:26

Dagen har ägnats åt goda gärningar (hjälpt Mor att internetanmäla två odjur till utställning), hälsosamt friluftsliv (slet en timme i motionsspåret med Uno) och berikande av matkulturen (veckohandla).Stackars O är sönderstressad av miljoner projekt och saker han måste ordna inför inspelningen som startar på måndag. Jag bidrar med feedback på manus och dialog, håller för övrigt låg profil och ägnar mig åt husliga saker och att läsa om "Slakthus 5" med anledning av Kurt Vonneguts bortgång.For whom it may concern...resväskan jag önskar mig får jättegärna vara röd. Lättare att hitta bland alla svarta på bagagebandet. Ett tips bara.

Av Ingrid - 11 april 2007 20:33

Persiennerna har anlänt! Uppmonterade och klara!Hurra!!!Det blev så fint, och MÖRKT...äntligen kan vi riva ner de sunkiga rullgardinerna och sätta upp lite snygga (och framförallt coola) gardiner istället. O som är duktig på att sy (har gjort våra köksgardiner bla. )ska få i uppdrag att skapa något tjusigt.Äntligen börjar snön försvinna! Höll på att få ett epileptisk anfall när jag tittade ut i tisdags och möttes av...ett tjock lager blöt och tung snö. Why, Lord, WHY??Har varit en god människa och bidragit med rekvisita till O's nya film. Svart ögonskugga (smuts), mjöl (knark) och våtservetter. Undrar om jag får stå med i eftertexterna nu?----O och jag har blivit faddrar till en panda. Vi väntar på att få hem foto och info om "vår" nalle som tydligen ska finnas i Kina. Kanske ser han ut så här?

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards