Alla inlägg under april 2007

Av Ingrid - 9 april 2007 15:05

Ingrids Lilla Lila sitter i jordkällaren under påsken och tänker på Jesus. Eller nåt...Återkommer till bloggen på tisdag!

Av Ingrid - 6 april 2007 00:14

Fasa, O har påsklov i 10 dagar...!Jag kommer inte få något gjort med honom lallandes omkring och omedvetet störa mina rutiner, infall och projekt.Lyckligtvis är han inne i Den Stora Staden ikväll och har umgänge med sina klasskamrater på Söders ölhak.Men resten av dagarna då? Känner mig som en morsa som måste komma på aktiviteter för att hålla sina barn sysselsatta samt ur vägen.Jag kommer få en nervsammanbrott.."Ola..snälla...gå ut och lek"..Var är våra bloody persienner?Varje morgon vaknar jag numera med äckelbollen (solen) rakt upp i ansiktet. Överväger att hänga upp badlakan för fönstet. Å andra sidan kommer de (sjukligt) nyfikna grannarna få vatten på sin redan välsmorda kvarn och ringa polisen."Ja, det är dom där svartklädda satanisterna. Nu har vi bevis! Dom säljer knark och offrar marsvin! Nu har de täckt för fönstren...men vi vet vad som pågår!"

Av Ingrid - 5 april 2007 14:47

GLAD PÅSK, kära vänner!!

Av Ingrid - 4 april 2007 13:17

Såg nyss en intressant dam i kön på Willys. Hon måste ha varit den bittraste och mest förgrämda individ jag någonsin sett1Surheten hade liksom mejslat sig in i varenda por i ansiktet och den munnen kan inte ha vänds upp i ett leende de senaste 20 åren. Hon gnällde på sin gubbe, på kassörskan och på världen i största allmänhet.Jag hade god lust att vända mig om och fråga något i stil med:"Livet blev inte riktigt vad du hade hoppats på, va?" Men jag behärskade mig.Vem vet, hon kanske drömde om att bli lindansare i Paris och hamnade istället i Nynäs med beige täckjacka och Bingolotter...

Av Ingrid - 3 april 2007 18:18

Quasimodo har förvandlats till Sparven från Minsk (ok, snarare Pelikanen från Kreml då...)!Gav mig ut på en timmes promenad med Uno efter jobbet, solen sken och U var galen av lycka.Eftersom hurtigheten inte fann några gränser tränade jag lite med hantlar och gjorde diverse stretchövningar också.Med hjärnan flödande av syre gjorde jag vegolasagne, bytte gardiner och bokade flygresan till Staterna.28 maj sticker vi! Uncle Sam, beware!Fler detaljer kommer...

Vax

Av Ingrid - 2 april 2007 16:04

Nu tvättar grannen sin bil under vår balkong för 3:e gången på en vecka...Helt ok, om det inte vore för det faktum att han under tiden lyssnar på dansbandsmusik på bilstereon....Hör jag mer Christer Sjögräs nu så skriker jag.Hyser stor lust att "råka" spilla ut en paket linfön från köksfönstret när den är nyvaxad, haha!

AJ!

Av Ingrid - 2 april 2007 08:23

Morning has broken...and so has my neck!Nej, inte riktigt. Men I har lyckats sova med huvudet under armen och det har stannat där.Jag ser ut som en stelopererad schimpans med ischias. Hur ska jag lyckas byta i burskåpet, släpa hem morötter och byta gardiner idag?!Jag ska uppfinna en mobil batteridriven värmedyna som man kan knyta fast runt utvalda kroppsdelar, har inte tid att ligga på soffan.San Francisco närmar sig. Planeringen är i full gång och förvirringen total. Nya pass måste fixas! Amerikanerna är petiga med sånt..Jag har ingen väska!Tusen usla skämt om att jag inte kommer in i landet...Var ska man bo?Mayflower är en stark kandidat, ett 100 år gammalt pensionat som ligger centralt och verkar lagom mysigt.Måste få tag i en STOR rullväska.. Ska önska mig en sån till min födelseda´...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards