Alla inlägg den 12 december 2007

Av Ingrid - 12 december 2007 12:27

Hemkommen från ännu en jobbsession i Roslagen. Zzzzz..nu inser jag mer och mer att en restid på ringa 25 minuter kommer att framstå som himmelriket på jorden när vi flyttat.

Min mage börjar sakta återhämta sig från söndagens julbord på Von Der Lindeska Valvet. Tyvärr smällde det inte riktigt lika högt som förra året. Förre urval (?) bland rätterna och otroligt kallt i lokalen gjorde att våra förväntningar inte riktigt matchades. Men det var gott och trevligt!


Har ägnat förmiddagen åt sjutusen saker som ska fixas men är sanslöst trista att utföra, dock är tillfredsställelsen när de är ordnade oslagbar.

Så jag har betalat vår adressändring, fyllt på mobilens kontantkort, ringt och skällt på VISA som tabbat sig med mitt kort och reserverat samma köp 3 ggr ( jag finner i pervers njutning i att vara återhållssamt skitförbannad, tala verserat och få en ursäkt från en bankman med förhoppningvis darrande underläpp ), avbeställt prenumerationen på vår värdelösa HSB-tidning som gör mest nytta i botten på marsvinsburar, sorterat viktiga flyttpapper och satt in i pärmar, påmint Ola om att begära förflyttning av vårt bredband samt diskat.


Fick ett mindre sammambrott då jag insåg att det är mindre än 1 1/2 vecka kvar tills flyttlasset går. Jag har patetiskt packat en låda. En enda.

Av ungefär en miljon.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards