Alla inlägg den 7 december 2007

Av Ingrid - 7 december 2007 21:43

Nyss hemkommen från ett intensivt dygn i Roslagen.

Jobbade morgon + kvällpass. Börjar komma in i rutinerna även om jag fortfarande känner mig som Bambi paralyserad av strålkastare..

Sov över i föräldrahemmet - möttes av släktporträtt i köksfönstret, dvs. alla västgötaspetsar som glodde förväntansfullt på besökaren. Uno, som spenderar livets glada dagar som husets tillförordnade överhund, fick glädjefnatt och rev halva kåken.

Inspekterade marsvinen (fetare än någonsin) samt råttan Glenn som rörande nog kände igen mig och blev glad. Det verkade knappast vara synd om dom trots att de tvingats bo på främmande ort ett tag.

Överräckte en påse vaniljmunkar och kanelbullar till Mor och Far som a slight compensation för skjutsar och sovplats.


Dånglade hem mitt under eftermiddagsrusningen, hamnade självklart på ett tåg som fick vagnfel och blev avslängd på Söder i väntan på att nästa tågförare skulle vakna under sin över nyllet utbredda kvällstidning.

Övervägde att lägga mig på perrongen och vägra gå därifrån förrän SL betalade en taxi åt mig.

Kom slutligen hem till en snäll man som dukade fram räksmörgåsar och kladdkaka.

Hemmet är skinande rent eftersom Ola har haft mäklaren här som tagit bilder till vår annons. Varför kunde vi inte haft det såhär fint hemma medan vi bodde här??


Nu börjar saker och ting falla på plats. Ny hemförsäkring fixad, nytt telefonnummer, flyttanmälan är gjord, annonsen för vår lägenhet kommer ut på nätet i mellandagarna, flytthjälp fixad..Om två veckor kommer vi , Norrtälje!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards