Direktlänk till inlägg 30 april 2008

Flickan med guldfickan

Av Ingrid - 30 april 2008 21:16

Den här veckan har Ingrid varit a busy little bee.

 Förutom att jobba kvällspass har jag hälsat på hos Mor & Far på landet (släpade med mig en hel kasse böcker samt Gunvald tillbaka, Uno blev glad över en lekkompis och pojkarna sov sött i min säng på nätterna), susat runt stan och gjort tusen ärenden samt sytt en förvaringsbonad för hundsaker att ha i hallen (bild kommer imorgon).


Gjorde världen bästa klipp på Lindex!

De hade ett erbjudande som gick ut på att om man köpte två trikåtoppar så fick man den ena gratis. Hurra, jag rafsade raskt fram två söta överdelar i rött och svart för 199:- respektive 299:- och bar fram dem till kassan och frågade ifall erbjudandet gällde dessa.

Kassörskan såg tveksam ut och frågade sin kollega som kliade sig i huvudet.

- Njaejo...det här är ju nog kanske tunikor, sa hon lite svävande.

- Men tunikor är ju en form av topp! svarade jag och kände tävlingsinstinkten vakna till liv.

- Ja, jo...det har du ju faktiskt rätt i.

- Om det bara gäller tröjor så är det ju lite luddigt formulerat på skylten, sa jag och log ljuvt och oskyldigt.

- Absolut! Äh, vi kör på det! sa kassörskan och slog in plaggen.

Det visade sig att den dyrare toppen dessutom var nedsatt med en hundring PLUS att jag hade en kupong med 25% rabatt.

Så i slutänden betalade jag 149:- för två toppar som egentligen skulle ha kostat mig 500 spänn....


Och jag hittade en hundring i en jackficka när jag städade i garderoben.

Jag, flickan med guldfickorna!

Man kanske skulle börja med det...gömma lite sedlar här o där, för man blir så sanslöst glad när man hittar dom!

*pular ner en tjuga i kakaopaketet*


Imorgon har jag min fruktansvärda dag:

det ska veckohandlas på Flygfyren, städas, bytas i burar, köpas blommor på Blomsterlandet och sy nya dynor till balkongen.

Balkongen kommer i år bli en rosa/svart (mar)dröm i kitschens tecken.

Återkommer med bilder när arrangemanget är fulländat.





 
 
Lisbeth

Lisbeth

1 maj 2008 11:23

du är förfärlig! Förstår inte var det kommer ifrån...

http://ulvus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards