Alla inlägg den 23 april 2008

Av Ingrid - 23 april 2008 18:38

Vi hade en absolut underbar dag igår!

Susade på eftermiddagen iväg med Mor och besökte skotteriet. Fick träffa alldeles bedårande snygga och framförallt trevliga hundar. Uppfödaren tillika oraklet bjöd på te i blommiga koppar och oändlig kunskap.

Jag satt som en fågelholk och försökte tillgodogöra mig allt vi fick berättat för oss om trimmande, rasstandard och släkttavlor.


Bilder på de små undren finns på Ulvusbloggen..och jag är alldeles dökär!



Fortfarande vimmelkantig av alla intryck vaknade jag imorse, tog en stärkande långpromenad i gryningen och begav mig arbetet. Skyndade sedan därifrån, mötte Ola & Uno nere på stan och gick en sväng i solskenet.

Satte oss på Stora Torget och intog varsin glass samt trakasserade förbipasserande (bl.a Stora Syster-Yster som gled förbi och såg seriös ut).


Promenerade hem och gjorde sallad:

mangold, ruccola, lukttorkad skinka, oliver, getost, tomater och olivolja.

Supergott!


Nu ska jag sätta mig på min än så länge gräsligt odekorerade balkong och läsa om skottar...


(Visseligen en pekingese, men ändå...)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards