Alla inlägg under maj 2008

Av Ingrid - 22 maj 2008 11:29

Av Ingrid - 22 maj 2008 11:12

Onsdag eftermiddag 16.25:

Syster M och jag begav oss av mot Enköping! Jag medförde avocadosallader, Coke och smörgåsar samt andra nödvändigheter såsom transportväska. Hårdrock på bilstereon och syster som körde fort och säkert. Splendid!

Väl framme hos uppfödaren fick vi total söthetschock, ty det satt fyra bedårande svarta små nyllen och kollade genom en hage i trädgården..

Viggo bars in i huset och tågade runt i vardagsrummet, var tuff, busade och viftade ivrigt på svansen (något han ännu inte slutat göra..).

Under stort "oooh"-ande lyckades vi till sist på ordning på alla papper, tilldelades goda råd samt lite valpmat och kunde bege oss hemåt. Viggo var exemplarisk under hemresan. Åt ostbitar och sov sen sista 10 milen gott i sin väska i mitt knä.


Väl hemma kom Ola och Uno ut för att möta oss. Viggo kissade samt bajsade, tyckte Uno var en ball kille och följde glatt efter honom in i lägenheten. Uno visade V runt, V lekte ivrigt med sina nya lekisar, ät välling, gick ut på en kissväng till och somnade i sin valphage där han sen låg knäpptyst hela natten.


Klockan 07:00 ringde Viggos mat- och sovklocka!

Pip, pip.... Matte irrade upp, tog med V samt Uno som moraliskt stöd och gick en liten sväng runt huset.

V åt sen välling och sov en stund till. Fick ligga och grisa i våra sängar en stund medans husse vaknade. Gick en ny liten promenad och hittade rolig pinne som fick följa med hem.


Allt går otroligt bra! Och vi är så glada över att Viggo äntligen kommit hit!


Och tack snälla Marina för att du körde oss!


Så här såg det ut när Viggo varit i sitt nya hem i 30 sekunder.....

Av Ingrid - 19 maj 2008 17:53

Dagen har ägnats åt att Viggo-säkra hemmet och styra upp planer för hämtningen med syster.

Ola har placerat sina dyrbaraste och mest älskade filmer ett par hyllor upp, sladdar har petats undan, lekisar har placerats på strategiska ställen för att förhoppningsvis förlänga livet på benen på vårt 50-talsbord m.m


Hämtningen blir först på onsdag. Hur ska jag härda ut??



Av Ingrid - 19 maj 2008 10:04

Puuuh...jobbade dubbelpass igår eftersom en arbetskamrat hade godheten att byta pass med mig så att jag kunde åka på faster Mauds kalas.

Roligt att uppdatera sig om släktens förhavanden!

Fick dessutom en bedårande söt glasskotte av Maud som nu pryder fönsterblecket i sovrummet.


Apropå skottar ja.... Nu har min Viggo-vacation inletts! 10 dagars ledighet (tack vare så kallad kreativ semesteransökning, dvs. minimalt med ansökta dagar men maximal ledighet!) för att kunna ge V all den uppmärksamhet och goda start i vår lilla familj som möjligt.

Matskålar har plockats fram, en liten röd hundsäng står och väntar..

Vi är i total extas och lusläser de engelska skotteböckerna jag beställde hem förra veckan.

 Har också köpt hem speciellt valpfoder, köttfärs och maizenamjöl så lillen får den mat han är van vid. Uno har anmält sig som frivillig provsmakare....

Snart kommer Viggo! Hurra!









Av Ingrid - 14 maj 2008 12:49

Mår något bättre idag och har gjort vissa ansträngningar för att hålla hemmet i skick, dvs. tvättat, bytt i marsvinens bur och plockat upp diverse prylar som någon( läs: O ) släppt där denne råkat befinna sig för tillfället.


Såg en skrattretande platsannons idag - läs vilka egenskaper man ska ha för att falla företaget i smaken..

" * En teamplayer som alltid ser till allas bästa
* En karisma som vänder upp & ner på allas vardag
* Arbetar gärna på resande fot
* Har en hög arbetsmoral och känsla för rätt & fel
* Gillar att arbeta i ett högt tempo
* Ett leende som slår allt
* Är målmedveten och VILL lyckas "


Vad f-n?! FINNS det såna här människor???

Om jag träffade på någon med "en karisma som vänder upp och ner på allas vardag" skulle jag klassa den personen som psykopat och gör allt jag kan för att undvika denne.

"Arbetar gärna på resande fot"? Jo, jag kan prata i telefon samtidigt som jag går till toaletten..

"Ett leende som slår allt"? Jo, jag har inte haft råd att gå till tandläkaren på fem år, så det slår nog allt...

"Känsla för rätt och fel"? Jo, jag VET att jag inte får porrsurfa på jobbet eller nalla ur Röda Korset-bössan i entrén..



Ola ska strax åka in till Stockholm för diverse förlustelser med sin likasinnade kamrat vilket innebär att Ingrid får en kväll för sig själv. Hurra!

Detta firas med fötterna på bordet, en tallrik julkorv (ja, det är något fel på mig) och Midsomer Murders på dvd.




Viggo, Viggo, tra-la-la-la....

Av Ingrid - 13 maj 2008 21:29

Bloggen har legat i ide ett tag nu..har haft mycket att göra + att den del tråkiga saker har gjort att det inte känts speciellt kul att skriva.

Men nu tar vi nya tag!


Helgen spenderades hos Stora-Syster Yster och större delen av den övriga familjen för att fira Felix som blev 12 år. Far och jag hämtade tårtor samt åkte unisont ut till landsstället  Efter presentöppnande utbröt grillning, badande och andra förlustelser. Mycket skoj!

Strålande sol och trevligt sällskap samt god mat, vad kan mer begäras?

Felix och jag smider planer på att åka utomlands tillsammans och ta en sista-minutentripp i slutet av sommaren. Ola avskyr sol & bad medans jag inte skulle ha något emot att ligga under ett parasoll och läsa deckare en vecka medans Felix badar och äter glass.

Eftersom F och jag är likasinnade så är det a match made in heaven!

And a win-win situation: Syster med man får vara lite lediga från F, Ola får vara ledig från mig ( det ska gudarna veta att han behöver och förtjänar...) och F o jag får härja fritt i en vecka utan tillsyn. Perfekt!


Om en vecka kommer Viggo, tra-la-la....

Har sytt en vansinnigt söt förvaringsbonad med massor av fickor för koppel och en bajspåsehållare (bild kommer). Uno har invigt den med sina prylar.

Viggo har dessutom redan fått en uppsjö av söta halsband,en röd säng samt matchande matskål (jag är inte riktigt klok).


Egentligen borde jag inte alls sitta här utan ligga nerbäddad som jag gjort tidigare idag. Har nämligen huvudvärk, ont i halsen och värk i kroppen. Sådär kul! Har legat i soffan hela dagen och kollat på zombiefilmer (känner med besläktad med de levande döda....)


Viggo, Viggo tra-la-la-laaa...... 





Av Ingrid - 7 maj 2008 17:54

....Uno!


Japp, Uno Sprallman - 6-barnsfarsa, berest som få och to.m ett o annat cert - fyller år idag.

Det firar vi med hundchoklad och leverpastej!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards