Alla inlägg under maj 2008

Av Ingrid - 4 maj 2008 20:55

Jag kunde inte motstå att beställa denna ljuvligt söta transportväska som Viggo kan sitta i i sommar när vi åker buss/tåg....


Observera skottarna på tyget!

Av Ingrid - 4 maj 2008 10:43

Jag är alldeles yr av alla förlustelser som den gångna helgen bjudit på..


Väcktes i fredags av Ola och Uno som gemensamt överlämnade ett stort paket som innehöll en bok om Gil Elvgren, min favorit pinupmålare som gjort de flesta av de bilder av pinupor med hundar som jag haft på bloggen. Dessutom fick jag ett kort som berättade att Ola skulle bjuda mig på middag på restaurang Ett Glas nere vid Stora Torget.

Sen följde idel gratulationer via telefon, brev och mail. Det är nu officiellt att den lille skotten Viggo flyttar hit om ett par veckor!

Tack mamma!!

Ola blev på så gott humör att han metodiskt dammsög hela lägenheten, vilket nästan var den bästa presenten haha!


Susade ner på Ett Glas, åt en fantastisk kyckligfajjita och varm brownie med espressoglass till efterrätt. Kvällen avrundades med ett glas vin och Roy Orbison på balkongen.


Lördag förmiddag ilade jag upp till Flygfyren och hämtade jordgubbstårtan jag beställt, sen kom systersonen Felix med en fin ros i kruka från min storasyster M. Jättefin!

Jag donerade en kasse serietidningar till Felix och vi hade vansinnigt roligt hela eftermiddagen. Gick på promenad med Uno och planerade nya illdåd. Felix och jag är absolut likasinnade så det är inte speciellt svårt för oss att hitta på saker vi vill göra tillsammans...


Vid 16-tiden kom pappa med ett jättepaket fullt av valpsaker till Viggo: hundsäng, koppel & halsband, matskål, korg att ha lekisar i m.m

Tack snälla Far!!

Sen åts det tårta och dracks saft på balkongen tills vi nästan svimmade. Strålande solsken och muntert umgänge, helt perfekt!


Tack för alla gratulationer och fina presenter!



Av Ingrid - 1 maj 2008 22:03

Först och främst. Mor, grattis till Adas fina valpar!


Som rubriken antyder har jag varit skrämmande produktiv idag

Dagen till ära klädd i rött med dito läppstift slet jag upp en yrvaken O ur sängen och övertalade den stackars mannen att pumpa mina cykeldäck samt veckohandla på det gigantiska ICA Flygfyren.

Medans O i princip somnade med pannan mellan kvisttomaterna susade jag runt och lastade vagnen full.

Gled förbi tårtdisken..åhh... De hade en jordgubbstårta som såg så vansinnigt god ut att jag var tvungen att stolpa fram och be att få ändra min beställning till imorgon (då Yours Truly når den facila åldern av 29 år).


Sen ilade jag upp till Rusta och slet åt mig en rund grön matta av fuskgräs att ha på balkongen. Sen in på Blomsterlandet för att inhandla blommor & blader som O's snälla föräldrar ger mig i födelsedagspresent.

Transporterade på cykel hem följande:

- 50 liter blomjord (!)

- 8 stora blommor med tillhörande plastkruka

- en matta

- en ampel

- ett kilo levergodis till Uno (jag kunde inte motstå...)

Ekipaget tog sig oskadat hem...


Sen utbröt en febril aktivitet!

Jag bytte i marsvinsburar, bar ner tusen saker i källaren, planterade blommor, sydde dynor i tatueringsmönstrat tyg till utestolarna samt stekte färsk aborre till middag.


Nu får den j-vla födelsedagen komma om den vill.....





"Ola, du har väl inte bjudit hit några otäcka släktingar?!"

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards