Direktlänk till inlägg 29 juni 2008

Pistol Packin

Av Ingrid - 29 juni 2008 22:25

Jag har en på alla sätt förfärlig vecka framför mig.

Förfärligt ryslig eftersom jag måste jobba häcken av mig närmaste dagarna då jag bytt pass med folk för att kunna vara med på det förfärligt roliga: World Dog Show!

Mor och jag är ackrediterad press så vi kommer förhoppningsvis sitta på front row på allt kul. Tre skotteutställningar dessutom!

Hur ska vi hinna?

Och hur ska man lyckas behålla magen i skick?

Vis av erfarenhet efter ett antal år på Stora Stockholm vet jag att kistan inte är i topptrim efter två dagar av pressrummets mackor av vitt bröd samt kaffe/Coca-Cola....

Mantra: "Välj sallad i matsalen, välj sallad i matsalen...."


Ola är övertygad om att jag var svart kvinna i amerikanska södern i ett av mina förra liv. Han räknade nyss upp alla saker som tyder på att han har rätt

 (förutom det uppenbara, my physical appearance):

- Pratar mycket och högt

- Skrattar ännu högre

- Står ständigt och rör i stora grytor och delar generöst med sig av allt

- Lagar i stort sett alltid typ kyckling, majskolvar, majsbröd, stuvningar, kött och grönsaker.

- Bangar inte att ge sin man ovett om han förtjänar det .


Jag ser inget negativt i något av det!

Och detta får mig osökt att tänka på denna pärla från 1943, skriven av Al Dexter.....




Oh, drinkin beer in a cabaret
Was I havin fun!
Until one night she caught me right
And now I'm on the run.

Oh, lay that pistol down, Babe.
Lay that pistol down.
Pistol packin mama
Lay that pistol down.

Oh, I'll sing you every night Bing
And I'll woo you every day.
I'll be your regular mama
And I'll put that gun away.

Oh, lay that pistol down, Babe.
Lay that pistol down.
Pistol packin mama
Lay that thing down before it goes off and hurts somebody!

Oh, she kicked out my windshield
And she hit me over the head.
She cussed and cried and said I lied
And she wished that I was dead.

Oh, lay that pistol down, Babe.
Lay that pistol down.
Pistol packin mama
Lay that pistol down.

We're 3 tough gals
From deep down Texas way.
We got no pals
They don't like the way we play.
We're a rough rootin tootin shootin trio
But you ought to see my sister Cleo
She's a terror make no error
But there ain't no nicer terror
Here's what we tell her:

Lay that pistol down, Babe.
Lay that pistol down.
Pistol packin mama
Lay that pistol down

Pappy made a batch of corn
The revenuers came.
The draugh was slow
So now they know
You can't do that to Mame.

Lay that pistol down, Babe.
Lay that pistol down.
Pistol packin mama
Lay that pistol down

Oh, singing songs in a cabaret
Was I havin fun!
Until one night it didn't seem right
And now I'm on the run.

Oh, lay that pistol down, Babe.
Lay that pistol down.
Pistol packin mama
Lay that pistol down.

Oh, pistol packin mama
Lay that pistol down!!




 
 
Ingen bild

Lisbeth

29 juni 2008 22:59

O, no!
Inte skriva farliga P-ordet x 25 (pistol) och T-ordet x 2 (terror)....
Med FRA-lagen och allt...

Voj voj vojne/Mor vrider händerna

 
Ingen bild

Lisbeth

29 juni 2008 23:04

Vi kommer INTE att hinna äta några pressrumssmörgåsar...

Your Partner in Crime

 
Ingen bild

Ingrid

29 juni 2008 23:12

FRA kan ta sig i röven.

 
Ingen bild

Helene J

1 juli 2008 15:05

FRA kan ta sig i röven "big time"!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards