Direktlänk till inlägg 1 juli 2008

Strejka mer!

Av Ingrid - 1 juli 2008 22:15

Busstrejk, gud så spännande!

Jag som, i likhet med mor, älskar katastrofer tog mig an transportproblemet som en utmaning. Lyckligtvis jobbar jag på ett hyfsat stort ställe där man redan för en vecka sedan snickrat ihop en samåkningsschema. Folks män, söner och i ett fall farmor ställer upp och skjutsar folk kors o tvärs runt halva Roslagen.

Ikväll hade jag turen(?) att hamna i framsätet intill Sir Talk-Alot som tyckte att det var så vansinnigt spännande att jag bott i Nynäshamn i fyra år. På honom lät det som om jag befunnit mig i en hydda i Perus djungel..

"Tänka sig...att folk flyttar DIT!"


Jag är totalt solidarisk med busschafförerna! Det strejkas alldeles för lite i mesiga Svedala. Varför kan vi inte göra som i Frankrike?

Så fort fransoserna blir förbannade över något blockerar dom vägar, bönderna häller ut 10 ton gödsel på Autobahn och det demonstreras dygnet runt. Något lärde dom sig iallafall av revolutionen....


Med utmattade öron sa jag mors, tack och hej och stapplade upp till mig lilla familj. Viggo mötte mig i dörren med husses ena joggingsko i munnen.

Husse kom efter, skelögd av tillbakahållen vrede.

Imorgon börjar World Dog Show. Vad f-n ska man ha på sig?!

Klädkris.

Jag är förkyld samt har eumenorrhea.

Jag ser ut som en dåre i allting jag provar.

Kan inte SKK skjuta upp utställningen tills jag har något snyggt att ta på mig?


Och dessutom missade jag Midsomer...

 
 
Ingen bild

Partner in Crime

1 juli 2008 23:06

Nehejdå, lilla I looks stunning in whatever outfit....

Kramar/Mor förväntansfull

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards