Alla inlägg den 6 november 2008

Av Ingrid - 6 november 2008 17:20

Terrible day!

Upp i ottan och jobba, sen hemåt bara för att omedelbart kasta sig på cykeln för att i tur och ordning bege sig till ÖB, Coop och Järnia.

På ÖB rycker jag åt mig deo, ett svart sängöverkast och diverse småkrafs.

In på Coop för att byta reflexvästen jag köpt till O (den visade sig vara i storlek 90-110 centilong...). Endast XL kvar! Får duga.

Sen Järnia för att skaffa något så glamouröst som en ny toalettsits (fråga inte vad som hänt med den gamla, den gick ett dystert öde till mötes men jag var inte inblandad vill jag poängtera).

Alla sitsar är urfula och andas Östtyskland. Tar den minst motbjudande och plockar dessutom åt mig ett duschdraperi eftersom det vi har sen tidigare även den har gått hädan.

Hem. Sitsen passar inte ett j-vla dugg!!

Tillbaka till Järna och byter skiten. Hem i ursinne.

Monterar sitsen sammanbitet. Passar hyfsat.

Hänger upp draperiet, ser ok ut.

Breder ut sängöverkastet, är sjukt nöjd med resultatet (tills O kom hem och påpekade att det svarta minsann inte är riktigt svart, mer mörkgrått. Jag ska ta itu med honom senare ikväll.....).


Än är Ingrids arbetsuppgifter inte slut. Upp till Flygfyren för att köpa ostar och salami till kalaset. Torterar stackars personal i delidisken tills de plockat ihop smaker som tydligen ska fungera tillsammans.

Släpar hem allting, lagar mat. Ska strax svimma, sen ta itu med städning av hemmet.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards