Direktlänk till inlägg 4 februari 2009

Hopp om mänskligheten

Av Ingrid - 4 februari 2009 18:15

Senaste veckorna har varit ett myller av jobb, åtaganden och dessutom Olas mormors begravning i fredags. Värdigt och vackert, med en porslinskatt på kistan och Zarah Leandersånger i kyrkan.

Fick träffa delar av släkten som jag aldrig mött tidigare, såsom Elsas kusin med man. De hälsade på mig med orden "Åh, du måste vara Unos matte!".

De hade tydligen träffat U för flera år sedan då mina svärföräldrar var hundvakt åt honom över en helg. U hade gjort en outplånligt intryck!

Jag fick berätta allt om Unos liv och hans nya lilla kompis.

Tänk vad djur kan ge oss människor...


En annan händelse som fick mig att bli lite rörd skedde i lördagskväll. Var ute med pojkarna sista kvällsrundan och skulle korsa vägen utanför vårt hus. Målbrottsbröl och klirrande med flaskor hördes från ett gäng ynglingar som närmade sig. Jaha, tänkte jag, here we go. Sakta in för att inte behöva korsa deras väg.

Då hördes en röst från gänget: "Öh!"

Fan, tänkte jag. Ska det bli någon slags konfrontation nu? Suck...

Men till min oerhörda glädje fortsatte rösten:" Hörni, håll käften nu va! Hon har ju två små hundar, skräm inte dom!"

Hela gänget tystnade, stannade upp och killen som sagt till sina kompisar nickade åt mig att passera med hundarna.

Jag log och nickade tillbaka, glad över att det finns hopp för mänskligheten.


-----


Javisst ja, Mor påminde mig om ytterligare en episod vi upplevde i helgen.

Tog en promenad nere på stan med båda hundarna. Mötte en mamma med dotter i åldern typ 5-6 år.

Flickan lyste upp och pekade på mina hundar:

"Titta mamma...som Lady & Lufsen!"

Mamman sa att det inte riktigt var samma ras på dom där vovvarna.

Dottern suckade indignerat och tittade på sin oförstående moder:

"Nejnej, det är ju deras KOMPIS!"

Vilket hon ju har alldeles rätt i! Lady's granne är en skotte vid namn Jock.

Se nedan!



 
 
Lisbeth

Lisbeth

4 februari 2009 21:53

Sånt här gör en lite glad...

Och fint om Olas mormor - hon tyckte ju så mycket om katter, och om Uno.

Berätta gärna om den lilla flickan som ni mötte, hon som kunde allt om Lady & Lufsen. Det vart det gulligaste jag hört på länge!

Kram/Mor

http://skotte.bloggagratis.se

 
elaina

elaina

6 februari 2009 18:00

Verkar ha varit en riktigt trevlig tillställning, om än med sorgesamma förtecken.
Heder åt sådana Gossar och så observant av tösen...
=o)

http://www.elaina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards