Direktlänk till inlägg 8 september 2009

London - nu kommer vi!

Av Ingrid - 8 september 2009 20:50

Vi packar, lagar kläder, tvättar, skämmer bort våra hundar med mys och gos (en vecka utan Pälsklingarna - hur ska jag stå ut?!), äter upp allt färskt i kylskåpet ("mandariner och brieost är inte så tokigt, trots allt")....

  


For hem till mamma och pappa en stund för att trixa lite med mors dator (som befanns befinna sig i ett mer eller mindre hopplöst tillstånd, dock fungerande), åt middag och sen hemåt igen för fortsatta förberedelser.

Någon undrade vad vi tänkt göra i London?

Jo, till att börja med så ska vi bo på ett tjusigt hotell vid Hyde Park. Var och en kommer disponera sina dagar fritt och sen ses vi på kvällen för gemensam middag. Svärföräldrarna kommer se ett par musikaler, John ska se pjäser och Ola ska gå på stans alla konstmuseum.

Själv siktar jag in mig på British Museum, Museum of London, Imperial War Museum (de har ständiga utställningar om Andra Världskriget och ett autentiskt hem från 1940 uppbyggt - dräggelvarning på mig, med andra ord!) samt Chuchill Museum.

Allt detta är dessutom gratis. Finfint!


Vi ser också fram emot god mat, mysig atmosfär, god öl och allt annat London har att erbjuda.

Jag ska dessutom träffa min söta väninna Idha som är Englandsbo sen flera år tillbaka. Jippie!


Nu ska jag fortsätta packa. Jag ska ta med min lilla mjukisskotte, så jag inte saknar mina Pälsklingar allt för mycket..


Imorgon åker vi!

 
 
Ingen bild

MAUD

9 september 2009 09:14

Ha de så underbart i den underbaraste av städer! Alltdu ska göra.... Du behöver en månad!!! Kör hårt! Hälsa Ola ! Kramis från gamla fasterMaud

 
h

h

16 september 2009 16:34

Åh, jag är såå avundsjuk på dih! älskar verkligen london

http://h.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards