Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Ingrid - 23 januari 2009 13:25

Genomgick ett litet trauma igår.

Kom hem från der Arbeit, mannen i huset (den tvåbente dvs.) satt böjd över någon bok av kolossalformat med typ titeln "Medeltiden i genusperspektiv" eller något liknande.

"Har det kommit någon post?" frågade jag medans jag inspekterade kylskåpets innehåll på jakt efter något att laga middag av.

"Nej" svarade O. "Bara någon reklamtidning från ICA. Buffé eller nåt sånt, men jag slängde den i pappersinsamlingen".


En gnista av misstanke tändes nu inuti mig.

Världen stannade upp. Med avsmalnande ögon och uppfodrande min tittade jag på min käre sambo:

"Vad sa du att du gjorde, sa du?"

"Slängde den....."

O var fortfarande aningslös inför vad som orsakade min gryende vrede.

Som en torped kastade jag mig ner under diskbänken, fiskade upp tidningen ifråga och rev av omslaget. Jodå, där var den.....

Rabattkupongen!!

Inte heller var den på de sedvanliga 25 riksdalerna, utan på 50 spänn!

50 KRONOR slängda i pappersinsamlingen!!!

Jag gjorde en Tyko Johnsson och vrålade:

"Fattar du vad du har gjort! Du kan åka in på anstalt för det här!!"


Med min rabattkupon tryckt mot bröstet la jag mig i soffan för att vila efter denna fruktansvärda upplevelse. Jag blev alldeles matt av anspänningen.

Är det någon som förstår mig?



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards