Alla inlägg den 26 april 2009

Av Ingrid - 26 april 2009 10:51

Det är söndag morgon, klockan närmar sig 11 och systersonen Felix sussar fortfarande sött i Olas säng. Vadan denna trötthet?

Ja, om jag redovisar hur helgen varit så förstår ni....


Fredagen inleddes med att jag efter jobbet åkte in till Stockholm för att besöka min frisör Ann-Marie. Resultatet blev anslående.. Engelsk konfekt är den närmaste liknelsen jag kan komma på (jag har alltså  ljust rosa slingor numera)...

Störtade hem, tog cykeln hem och råkade på Ola som promenerade mig hundarna. Han påstod att jag var "dödssnygg" i håret, och känner man O vet man att sådant inte är något han slänger ur sig åt höger och vänster. Strax därefter kom då Felix som skulle sova över hos oss hela helgen. F och jag tog in hundarna medans Ola försvann ut på joggingrunda.


Så vad gör man när man är 13 år och sover över hos sin punkmentor till moster? Färgar håret, naturligtvis! F blev omgående svarthårig...

Sen gjordes det kycklingtacos, tittades på kultfilm och jag tvingade F i säng vid midnatt eftersom vi skulle upp hyfsat tidigt.


På lördagmorgonen bjöds det på färska jordgubbar till frukost. Mumma!

Ola hastade iväg till jobbet och vi tog bussen till Stockholm för den stora Shoppingrundan. Vi besökte ALLA stadens roliga punk- och rockrelaterade butiker. Felix köpte en ball t-shirt, knappar, tygmärken, skosnören med döskallar, sina första tighta svarta stretchjeans (mosters punkhjärta bultade extra hårt av stolthet) och i tidig födelsedagspresent köpte jag The Holy Grail: ett treradigt nitbälte.. Lyckan var total!

Sen hade jag ett ess i ärmen. På den sista butiken, Shock, fanns en överraskning...

Dregen, gitarrist i Backyard Babies, skulle finnas på plats och spela skivor! Jag hade bett F ta med sin BB-skiva "för att jag ville låna den". På väg till Shock avslöjade jag var som skulle komma.... F sken upp och jag fick minsann en liten kram också..

Dregen var en otroligt schysst och trevlig kille som morsade glatt, frågade hur läget var, signerade skivan och ställde upp på bild. Hygglo!


F var nu väldigt otöcknad av all glädjeyra så vi gick till Kungshallen och åt middag och mötte sen upp Ola för att inta mjukglass i solskenet på Konserthusets trappa. Mys...


Vi åkte hem och tittade på film, skrattade så vi vred oss och hade en riktigt fin och härlig kväll tillsammans.

Vilken lyckad helg vi haft!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards