Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Ingrid - 19 juli 2009 14:34

Det är söndag eftermiddag och jag börjar sakta återgå till att vara människa igen....tills nyligen var jag mest en amöba som knappt var talbar.

Orsaken heter utställning i Köping; en förvisso oerhört trevlig tillställning men inte destå mindre ansträngande.

Det hela inleddes redan på fredagskvällen, som jag spenderade på egen hand då Ola var inne i El Stockholmo och gick på bio och annat skoj. Jippie, nu kommer allt jag tänkt göra gå jättefort..... Det gjorde det inte.

Allt tog längre tid än någonsin... värmen, luftfuktigheten, festande grannar...Så runt 01.30 kom jag i säng, låg och vred mig, lyssnade efter O som kom hem en dryg timme senare, svettades, förbannade grannarna som tack och lov tystnade tillslut.

Fick sammanlagt ungeför 70 minuters sömn innan det var dags att kliva upp vid 05.30 och försöka samla sig, duscha, hitta icke-svettframkallande kläder (mission impossible) och stappla ut för att bli upplockad av Mor som var ett under av tjusighet vilket fick mig att känna mig sunkigare än någonsin!


Sov halva vägen till Köping, klev ur på parkeringen och kånkande bort tält, stolar och packning till ringen.

Mor bad mig smälla upp vårt tält... Under en halvtimme svettades, svor, morrade och stånkade jag. Inga pinnj-vlar passade, snörena likaså. Allt blev snett, Mor (som satt parkerad i en stol och försökte hålla sig undan) kunde inte låta bli att peta på en pinne, men en blick från mig fick henne att raskt dra tillbaka sin klåfingriga hand...

Det är himla lätt att vilja ha ett tält med på utställning när man har en slav som monterar det åt sig (!).


På något sätt lyckades jag tillslut få upp eländet, visseligen något snett men det gick att använda... Nytt smink på nyllet och en iskall dricka senare så var Ingrid som ny igen, samt trevlig.

Hur det gick för hundarna går att läsa på Mors blogg. Vi var mycket nöjda och firade med att köpa en ny säng till Viggo (han hade lyckats göra småflis av sig förra, men den här mjuka dynsängen verkar inte locka till gnagande än så länge...).

Träffade vänner och bekanta, njöt av den sköna dagen och for hem på eftermiddagen med siktet inställt på nästa utställning - och då ska Viggo med!

Tack för en fin dag, mamma - och förlåt för alla svordomar....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards