Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Värdelöst vetande

Av Ingrid - 12 maj 2010 15:15

Medans disken torkar roar jag mig med att lista diverse värdelöst vetande om mig själv:


- Jag tror stenhårt på spöken, poltergeists, väsen och annat övernaturligt och oförklarligt. Ser de flesta programmen som behandlar sådana ämnen ("Det Okända", "Ghost Hunters" m.m) Naturligtvis ser jag alla såna program med stor skeptism, men det är ändå ganska spännande....

MEN jag tror på spöken. Och jag är övertygad om att bl.a mormor hälsar på ibland, det kan liksom svepa förbi en varm kryddig doft som är precis den som fanns i hennes hem...


- Jag har i princip fobi mot alla former av inälvsmat (blodpudding undantaget om fläsk serveras till samt rikligt med lingonsylt).


- Jag är tämligen vig och kan te.x sitta på golvet med benen rakt ut i V-form framför mig under hur lång tid som helst.


- Jag vet ibland vem det är som ringer trots att vi inte har nummerpresentatör. Speciellt mamma känner jag ofta på mig sekunderna innan ringsignalen hörs.


- Om jag inte skulle skaffa en skotte till, skulle det kanske bli en ceskyterrier eller en norwichterrier.


-  Jag är tämligen säker på att jag någon gång under mitt liv kommer under en period att bo utomlands.


- Jag äger en signerad handtryckt poster av regissören John Waters, den finns bara i 10 exemplar i världen och jag vann den genom att ha all rätt på 40 frågor om hans filmer och karriär.


Nu har disken visst torkat....  

 
 
lisbeth

lisbeth

12 maj 2010 23:28

mor ska komma och spöka - det har jag tänkt hela tiden.... promise!

Pussis

mamma

http://ulvus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helene

13 maj 2010 08:57

Spöken - Visst finns dem! Hemma är jag alltid iakttagen när jag står och diskar och en natt vaknade jag och hade besök....!

Inälvsmat - Åh, och jag som skrev om hur gott lever är. Hoppas vår vänskap inte har tagit skada av detta ;)

Vig - Lyckos dig! Själv är jag lika smidig som "The Tower of London".

Vet vem det är som ringer - Samma här!

Annan ras - Som uppväxt med labbar är jag något ambivalent. Härlig ras men drömmen är en liten clown med banditmask...!

Bo utomlands - Har varit på G flera gånger att flytta till Storbritannien. En dag ska jag vandra över de gröna herdarna...!

Helene

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards