Alla inlägg under maj 2010

Av Ingrid - 6 maj 2010 10:39

Jisses, nu har jag varit på min 4:e jobbintervju på två veckor!

Verkar vara ett lovande ställe, trevligt och kul folk.

De talade dessutom direkt att jag gick vidare till en andra intervju...

Håll tummarna nu att jag äntligen kan få en fast schema-rad och lite mer stabilitet i tillvaron, skulle vara himla skönt!


Ola ser jag inte röken av, han jobbar sina mastodontpass, kommer hem halv elva på kvällarna och försvinner igen innan jag knappt hunnit stiga upp.

Men han är ledig hela helgen fro.m fredag, det ser jag fram emot!


Solen medför det pikanta problemet att allt damm syns...så häromdagen utrustade jag mig med såpa, trasa och diverse andra attiraljer och rengjorde alla ytor.....hade jag tänkt mig.

Det visade sig att det fanns oändligt många ytor enbart i vardagsrummet!

Så det blev bara det rummet...men min ambition är att ta resten av lägenheten innan veckan är över.

Min man har dessutom envisats med att enbart köpa möbler med stora, svarta ytor. Jag tänker närmaste på våra stora filmhyllor (4 till antalet), tv-bänken, ljudanläggningsbänken, datorbordet etc..

Hade vi köpt teakmöbler hade inte problemet varit lika påtalande!


Skotten fäller dock inte alls, till skillnad från västgötaspetsen som lämnar detaljrika avtryck av sin kropp av päls varje gång han legat på en matta....


Nu: städning och allmän uppryckning av hemmet.



Av Ingrid - 3 maj 2010 11:30

Kors, så många som vill gratulera en 31-åring!

Hela helgen har det strömmat in mail, telefonsamtal, sms, kommentarer - tusen tack till var och en av er!


Firandet inleddes redan under fredagen då Ola kom hem med en GIGANTISK bukett skära, vita och vinröda nejlikor med fjäderplymer i svart och rosa i. Han hade, omsvärmad av två expediter, komponerat den själv och dessutom handlat i Norrtäljes lyx-blombutik.

Jag blev lite rörd....

  

Från Nynäshamn och Olas föräldrar kom vykort med gratulationer och uppmaning att pynta balkongen, all expenses paid - tack snälla!


På lördagen for jag och hundarna ut till Mor och Far. Där lektes det vilt (Viggo), stojades (Uno) och åts tårta och mammas urgoda jättelasagne (jag och föräldrarna). Fick den sanslöst söta underklänningen - tusen tack, den är som en dröm!

Medförde resterna av blåbärstårtan hem till en tacksam Ola som arbetat hela dagen. Fick också med mig en trave Allas Veckotidning (för korsordens skull) - min karriär som tant blommar för fullt....


Och så Dagen D, söndagen!

Väcktes av min stilige man med frukost på sängen samt även paket och hundar i ett virrvarr (även dessa i sängen).

Fick en stor DVD-box med filmer med puddingen Diana Dors, Englands Marilyn Monroe på 50-talet.

    

Sen for vi på loppis, vår käraste sysselsättning!

Hittade i vanlig ordning böcker, bl.a "Lolita". Ola köpte en coffeetablebok om franska revolutionen. Tror vi betalade 40 kronor sammanlagt för 9 böcker...

Sen bjöd Ola på lunch på kafé Landkrabban och vi satt länge kvar och pratade. Urmysigt!


Vi cyklade hemåt sent på eftermiddagen och enades om att vi haft en alldeles underbar helg...


Tack alla ni som bidrog till att min 31-årshelg blev så fin och lyckad!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards