Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Tomorrow, tomorrow....

Av Ingrid - 17 december 2010 11:27

Stön...

Snön är förvisso vacker på alla sätt och vis, men måste det vara så mycket av den och, framför allt, måste det komma ännu mer av den?

Pulsade hem från jobbet med huvudvärk och en insikt om att dagen är tämligen full av måsten av typen veckorhandling och annat lika nödvändigt men ack så tråkigt.

Ola sover, så jag kan inte ens spela musik för att förgylla diskandet av traven med tallrikar...suck!


En sak som jag noterat (och chockerats av): människor kan inte stava!

Jag är fullt medveten om att jag själv vänder på ord eller missar någon bokstav, men det är enbart för att jag ofta skriver snabbt och i all hast.

Och självklart finns det ordblinda och personer med svårigheter av allehanda slag, men ingen ska komma och påstå att det just på mitt jobb arbetar 5 dyslektiker...

Te.x ordet "verkar" blir i 7 fall av 10 "värkar", vilket ibland orsakar ganska intressanta meningar..

Jag menar inte att sätta mig själv på höga hästar, men förundras över hur ointresserad många är av att stava korrekt? Ett mysterium för mig...


Nog om det!

I helgen går årets höjdpunkt av stapeln: Stockholms HundMässa! Hurra, hurra - jag har sett fram emot det lika mycket som vid alla tidigare år!


 

 
 
Annie

Annie

17 december 2010 16:26

... och jag ser fram emot trevliga bilder efter helgen :-)

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

17 december 2010 22:47

Håller med dig, det VÄRKAR ;-) som om rättstavning har gått ur tiden.

http://gemini.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

21 december 2010 17:49

Jag jobbade på ett vårdboende för några år sedan och hade flera kollegor som inte bara stavade dåligt utan även hade så knepiga meningsbyggnader att jag höll på att ramla av stolen. Du kan ju tänka dig att komma in första dagen som vikarie, läsa en arbetsbeskrivning och finna det oförglömliga stycket "hjälp med nedre toalett och rakning". Jag protesterade lite lamt om att det kändes obekvämt att raka en tant i underlivet första dagen på jobbet varpå hela personalrummet bröt ihop av skratt. Tanten var tydligen skäggig och det var hakan och inget annat som skulle rakas.

http://julgrisen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards