Alla inlägg den 15 april 2010

Av Ingrid - 15 april 2010 14:14

Har haft en framgångsrik dag!

Lyckades utan större förlossningssmärtor få ur mig en tämligen omfattande artikel som till min stora glädje dessutom blev riktigt bra.

Uppeldad av detta satte jag mig och städade i min dator; rensade bort saker som inte var nödvändiga (ca 40% av innehållet...), ordnade mappar i prydliga listor i bokstavsordning (det bästa jag vet), döpte om dokument till begripliga saker ("varför döpte jag repotaget från taxutställningen till Limptext....?") och såg till att allt ligger på sin plats.


The most wonderful feeling ever! Jag älskar att sortera saker och sätta in i pärmar/mappar/hyllor etc.

Jag misstänker att det har med min barndom att göra... Min mors (och även min) älskade vän Paul var hemma hos mamma då jag var nykläckt och hjälpte till att sköta om hennes pekingeser. Paul stod ständigt och rättade till tidningshögar.

"I MUST have them in order!


Och ja, jag måste faktiskt ha dom i ordning. Jag har inget emot ett hem med mycket prylar, nåt klädesplagg slängt över fåtöljryggen, saker som ligger framme etc. Men det måste finnas en ordning i allting och lite symetri. Då trivs jag.


Nu, dammsugning och mer textskrivande!


  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards