Alla inlägg den 24 april 2010

Av Ingrid - 24 april 2010 08:30

Ett urval av senaste veckans trevligheter:


- Vi beslutade oss för att skänka en lampa till Röda Korset. Tog resolut sagda lampa och knallade ner till Kupan. Lampa mottogs glatt av en trevlig pensionär och just som vi var beredda att gå upptäckte vi att dom hade böcker....massor av böcker. Ett helt rum fullt! 1 kr/st för pocket och 5 för inbundna....

Vi blev kvar i 1 1/2 timme, kom ut med varsin kasse. Köpte sammanlagt 12 böcker för 28 kronor!

Nytt favoritställe, med andra ord.


- Vi har gått mängder med långpromenader, i alla tänkbara väder. Viggo har badat i den då översvämmade ån!


- Har lyckats städa ur vår saker-som-kan-vara-bra-att-ha-men-som-aldrig-kommer-användas-egenligen-skrubb som varit mitt dåliga samvete sen vi flyttade hit. Innehållet reducerades med 50% och övriga prylar sorterades noga. Skönt! Röda Korset kommer med andra ord får mer saker...


- Fick Hitchockfilmen "Skuggan av ett tvivel" av Ola som han hittat ny och inplastad i nån secondhandbutik för en tjuga. Sånt gillar jag!

Dessutom kom han hem med en kasse mexicanskt öl samt ett par flaskor Good Ol' Sailor Beer till mig för att han visste att jag skulle bli förtjust i flaskan....

Han är för rar, lilla O!

  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards