Alla inlägg den 6 november 2006

Av Ingrid - 6 november 2006 11:40

Vi ska åka till London, hurra! I början av januari bär det av. Jag längtar efter att få köpa skottska smörkakor och smyga runt i Jack the Rippers fotspår i West Ends skumma gränder.Ibland är man inte så bra som man tror att man är... Jag bokade ett mysigt litet hotell vid King's Cross, dubbelrum med eget badrum....trodde jag.Jag bokade rummet, knappade in våra uppgifter och plong! så var det fixat. Skrev ut bekräftelsen, skummade snabbt igenom texten och gned händer av förtjusning över att bo mitt i smeten för 300:-/natten.Orden "No Facilities" rann igenom min hjärna utan att jag reflekterade över vad det betydde. Istället kröp jag ned i säng och kände mig upprymd och belåten.Precis sekunden innan jag föll i dvala satte jag mig käpprätt upp: helvete!"No facilities" betyder ju att det inte finns varken dusch eller toa ¨på rummet! Vi är tvungna att dela med andra gäster!NEEEJ!I ivern över att ha lyckats hitta ett sånt bra pris på ett centralt beläget rum hade jag tryckt på fel knapp..Kastade mig över datorn och läste noga allt som stog om att ändra sin bokning. De ormarna ska ha 25£ för att ändra!No way, jag vägrar betala det.Så imorse ringde jag upp bokningsbolaget och fick prata med en stackars ung man som kallade mig "Madam" oavbrutet och som lovade att gör vad han kunde för att dels fixa ett annat rum och dels för att vi (läs: jag) skulle få slippa betala avgiften.Vad jobbigt det är att göra misstag som kostar pengar.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<<
November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards