Direktlänk till inlägg 24 november 2008

SNÖ!

Av Ingrid - 24 november 2008 10:06

OH....MY.....

Igår kväll kom STORMEN! Rutorna skallrade, det tjöt och ven men framför allt snöade det kopiösa mängder!

Kunde inte somna inatt, funderade på att ringa pappa och befalla honom att inte sätta sig i bilen på morgonen.. Vovvarna kom och låg mellan oss i sängen, riktigt mysigt hade vi.

Vaknade av att Uno pep vid 04.20 - hans kissblåsa hade visst också blivit en smula nervös.. Så jag fick vingla upp, kränga på mig kläder, ta med hundarna (Viggo tyckte att allting var otroligt spännande) och möttes av en vägg av snö!!! Fick inte upp porten, det var helt omöjligt. Uno tittade förtvivlat på mig. Vad gör man?

Tog mig ner i källaren och lyckades få upp bakdörren nere vid tvättstugan. En liten bit från dörren fanns en snövall som räckte mig till midjan. Uno pulsade över den medans den något mer kortbente Viggo fick lyftas.

Det blåste så kraftigt att jag var rädd att hundarnas koppel skulle gå av!

Gick/hasade runt huset och rastade, tog oss sen in igen med mycket möda genom porten.


Nu på morgonen har blåsten avtagit och vi gick en promenad hela familjen och studerade snölandskapet - det känns som hur vintrarna var när vi var små!

Vilken tur att kylskåpet är fullt... dock måste jag ge mig ut och handla marsvinsmat snart. Och alla bussar är inställda till/från Norrtälje!

Lyckligtvis kan jag åka med en granne som jobbar på samma ställe som jag.

Obehagligt nog har jag ärvt en smula av mammas fallenhet för att bli uppiggad av katastrofer. Jag bläddrar i mina kristidsböcker och funderar på allt gott man kan laga av mögligt bröd och potatisskal om det skulle behövas..



 
 
mor

mor

24 november 2008 12:21

Oj så fint hopsatt!
Snattade den stämningsfulla nortanbilden från Miss Wink - freudiansk felskrivning - höll på att bli Miss Wind...

http://ulvus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards