Alla inlägg den 2 september 2008

Av Ingrid - 2 september 2008 13:10

Jaja, jag vet. Påminn mig inte. Jag är urusel på att uppdatera den här bloggen just nu. Dagarna ägnas åt att hålla hemmet i skick, skälla på min man så att han tar sig iväg till skolan, arbeta, uppfostra mina hundar samt bjuda på Traderaauktioner åt mamma som känner ett trängande behov av livsnödvändigheter såsom hattar och kiltar.

Äntligen ägnar hon sig åt något vettigt! Och naturligtvis blir jag omedelbart indragen...


Håller just nu på att läsa en underbar bok som heter "Eating For Victory: Healthy Home Front Cooking on War Rations". Den beskriver recept och tips på hur folk kunde leva hyfsat gott under andra världskrigets ransoneringstider.

Jag börjar hemskt nog tycka att vi banne mig borde ha viss ransonering jämt! Folk är alldeles för bekväma och bortskämda. Man mår bra av att, om inte lida, så iallafall få kämpa lite....

Jag skulle älska att stå nere vid Bolaget på fredagar och byta bort min spritranson mot extra ägg.


Har simmat 80 längder på två dagar. Damn, I'm good.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards