Alla inlägg den 16 september 2008

Av Ingrid - 16 september 2008 09:51

Mor ringer och flåsar fram något oartikulerat. Efter en stund begriper jag att hon vill att jag ska komma ut och ominstallera deras digitalbox.

Detta är särskilt viktigt eftersom "det är ju Poirot ikväll!"

Jag: "Mamma, jag gjorde ju ominstallationen förra veckan..."

Mor: "Jamen det är en skylt på tv:n där det står att man måste göra det annars blir det svart i rutan!"

Jag (anar oråd): "Mamma....är det en ruta i själva tv-sändingen eller från boxen?"

Mor (osäker):"Öh....i rutan.... Men hallåan säger samma sak!"

Jag (börjar ana sammanhanget):" Men du, det säger dom för att dom andra dönickarna inte ska glömma bort det."

Mor (förargat): "Men vi har ju ominstallerat!"

Jag (pedagogiskt och tålmodigt): "Mamma...hallåan säger det oavsett vad ni har gjort. Tror du att ni ha en alldeles egen hallåa som bara ni ser?"

Mor: "Nääää...eller?....nä."

Jag: "Tror du att hon sitter och säger Ja, och nu ser jag på min gpskarta här att familjen Högman-Sigfridsson inte har ominstallerat sin digitalbox! Glöm inte att göra det!"

Mor (skrattar hejdlöst): Nej, det fattar du väl att jag inte tror....typ...


Det finns inget jag är så trött på nu som mina föräldrars tv och digitalbox.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards