Direktlänk till inlägg 14 juli 2009

Växeln, hallå?

Av Ingrid - 14 juli 2009 13:57

Min mobiltelefon har dött.

Den första instinktiva reaktion var panik. "Hur sjutton ska jag klara mig nu då??!"... Men ändå kändes det ganska skönt på något sätt.

Jag har ju faktiskt både hemtelefon och mail. Nu är jag inte längre lika övertygad om att jag kommer kasta mig iväg för att få tag i en ny mobil. Finns så mycket roligare saker att lägga pengarna på.

Ganska befriande att inte känna sig beroende av telecomteknik hela tiden.

Tids nog så kommer säkert omgivningen kräva att jag köper en ny telefon.

Vad skönt det vore om alla vande sig vid att inte vara tillgängliga jämt (igen)?

 
 
Ingen bild

Helene

14 juli 2009 20:33

Nästa motion i riksdagen; Telefonförbud på tunnelbana, buss och tåg. Jag hatar att sitta på bussen och försöka koncentrera mig på min bok och så sitter det en snattrande papegoja bakom mig som under tjugo minuters resfärd måste ringa ALLA i sin telefonbok bara för att meddela att denne sitter på bussen *gaaaahh*

 
Lisbeth

Lisbeth

14 juli 2009 22:07

Får en teknikfientlig (eg teknikavvaktande) gamling ha ett ord med i laget?

Sorry girls, men nu när man i van och förlitandes på, så går det inte att LEVA utan mobilen. Det bara är så.

Om jag ger mig av någonstans och upptäcker att mobilen inte är med - eller om det bara är en plupp kvar på batteriet - då kan jag inte TÄNKA på något annat...

För man kan ge sig fasen på att just DEN mobillösa dagen är då man kör i diket, får motorstopp eller något annat muppar sig.

Mobilen är för mig den absoluta tryggheten, min livlina till verkligheten.

Ta ifrån mig mobilen om ni törs! Då griper jag efter spiskroken...

http://ulvus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helene

16 juli 2009 11:04

Kära "gamling"!

Klart man ska ha mobilen med sig "in case of emergency". Självklart!

Det är det eviga snattrandet om absolut ingenting av vikt jag motsätter mig. I matkön, i väntrummet på sjukhus, på bussar, i tunnelbanor. Snart kan man väl inte gå till simhallen, riva av 1000 meter i bassängen och sätta sig i bastun för en stunds avkoppling utan att någon sitter där inne och snattrar i mobilen.

Kram från Helene - en liiiiiiten bakåtsträvare ;)

 
Lisbeth

Lisbeth

16 juli 2009 16:11

Precis Helene!

Kärkommet tillfälle: Var så god och skriv lite på din eminenta varghundsblogg!

Har saknat dina snillrika formuleringar om smått och om stort - för att inte tala om alla vackra sekelskiftesbilder!

Man blir såå inspirerad!

http://ulvus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helene

16 juli 2009 18:15

Lisbeth!

För din skull kommer ett inlägg i morgon. Om Tintin! Vilken Tintin? Ja, du får se i morgon...! ;)

Helene

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards