Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Sund själ i en sund kropp....eller hur var det?

Av Ingrid - 30 juli 2009 11:51

Vilken vecka!

 Jobb har varvats med besök i både söder och väst hos kära vänner, uppfödare och gurus. Så underbart trevligt!

Viggo är dessutom nu trimmad, badad och kammad - han ser ut som en blank lakritskaramell....

Varför? undrar läsarskaran. Vi ska på utställning, tämligen långt bort. Mor och jag förbereder oss likt inför en evakuering av en stad!

Packning, matsäck, dricka, utställningsattiraljer, kläder för att se presentabel ut och dessutom fungera i alla slags väder...


Ola har passat på att fly hemmet för en dag i Hufvudstaden, så jag kan storma omkring bäst jag vill. Det är mycket som behövs göras; tvättas, städas, bytas spån i marsvinsburen, laga matlådor, diska...

En uppmärksam läsare tänker kanske då " Men, varför göra allt detta om man ändå ska resa bort?".

Jo, jag inser logiken i det resonemanget men så fungerar inte jag.

Inför alla typer av utflykter, oavsett om jag ska vara borta en natt eller två veckor, så måste jag städa/tvätta och göra hemmet spotless.

Varför? Jo, det finns inget härligare än att komma hem och inse att det inte behövs göras ett enda dugg hemma.....!


Dessutom ska det hinnas med en runda på gymmet och en sväng i bastun (för att svettas ut stressen?).

Inspirerad av Mor har det också lagts av med allt vitt såsom vetemjöl, ris osv. Lusläser mina kokböcker från 40-50talet och inser hur sabbad den mesta maten vi äter numera är.

Har en bedårande 40-talsklänning i marinblått med vita prickar; den vill jag hemskt gärna kunna ha på mig...

Så, hälsa och aktiv fritid skall nu bliva min melodi!

(Visseligen är jag redan rysligt aktiv, men det kan alltid bli mer beslutsamt..)




 
 
Lisbeth

Lisbeth

30 juli 2009 17:33

Åh... det fejas på ömse håll ser jag...

Darling daughter - är det meninen att vi ska se snyggt kristidssmala ut?
Räcker det inte med att vi känner oss sunda?

Kram/Mamma

http://ulvus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ingrid

30 juli 2009 18:23

Nej nej, men lite mer muskler gör att man håller ihop sig mycket snyggare....

 
Ingen bild

Marina

31 juli 2009 15:35

Många lycka till på show i helgen. Hoppas lilla "Vidro", ursäkta jag menar såklart "Viggo", sköter sig.

Kram

 
Ingen bild

Helene

2 augusti 2009 18:21

Hej vännen! Har grattat på din mors blogg men hurrar även här såklart! Fantastiskt resultat!

Kramar / Helene

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards