Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Ingrid - 4 augusti 2009 17:52

Just hemkommen från en cykeltur på 2,5 mil till Finsta och tillbaka. Ola och jag begav oss västerut och cyklade på gamla banvallen och njöt av vetefält, gamla soldattorp och hästhagar.

Kom fram till Finsta, kikade på Heliga Birgittas bönegrotta, cyklade ner till medeltidskyrkan i Skederid (kolossalt fint) och åt sen lunch på det lokala etablissemanget.


Nu hade mina ben börjat värka och stelna (mina stackars förtvinade cykelmuskler....) så Ola borde ha något slags pris som stog ut med mig och mitt gnällande.

Dock tog vi och gick ibland för att låta benen sträcka lite på sig, så det gick bra tillslut.


Min man överraskade mig med att börja prata initierat om att han ville bo på landet i hus (!) och ha en tomt (!!). Jag höll nästan andan för att inte bryta förtrollningen....

"Kolla här" sa Ola upphetsat och pekade på små söta torp.

"Sådär ska man bo!"

Dock vill han inte ha bil och vill helst vara självförsörjande på något sätt...

Hmm, bilfrågan kan jag dock lösa på egen hand genom att skaffa en.

Äsch, det löser sig nog!

Vi är på rätt väg.....kanske kommer jag få min trädgård full med skottar?



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards