Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Ingrid - 17 augusti 2009 15:23

Åh, åh, ÅH!

Jag har hittat världens absolut sötaste lilla röda hus! Med lagom stor tomt med ett äppelträd, bärbuskar och utan insyn från vägen.

Ibland letar man inte tillräckligt nära där man redan är....

Dessutom har det stått tomt i flera år. Hur har detta lilla paradis klarat sig utan mig? Undrar om ägarna blir arga om jag kommer dit och tvättar fasaden, bara för mitt eget höga nöjes skull....


Och hur sjutton ska man lyckas övertala Ola att detta är A One Time Opportunity?

Hmmmm, man kan ju alltid hoppas på att han gör bort sig på något sätt så att jag har en rimlig anledning att separera från honom? Och så kan jag flytta in i lilla huset och vill han sen ha mig tillbaka så får han vackert ta och flytta in där med, haha!

OBS, inget allvar i detta! - bara ett stråk av familjen Sigfridssons råa humor..

Ola skulle passa utmärkt som husägare - dessutom har han vid flertalet tillfällen påstått att han älskar att både klippa gräs och skotta snö.


Eftersom den regnat hela dagen så har jag spenderat dagen inomhus tillsammans med mina slöa hundar som ligger och latar sig i varsitt hörn. Har spanat på allehandla sidor på nätet där det säljs inredning till sommarstugor och trädgårdar. Det finns massvis! Så jag frossar hämningslöst i krackelerade blomkrukor med rosor på, vita spetsdukar och skåpknoppar i slitet trä...

MEN...dessa butiker riktar sig till storstadsfolk ska vill piffa till nya sommartorpet! Vi listiga lantisungar vet att samma prylar går att köpa för en tiondel av priset på loppisar runt trakten....!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards