Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Ingrid - 16 augusti 2009 23:20

Har haft en strålande helg! Lördagsbesök i föräldrahemmet på landet. Plockade röda vinbär och hallon tillsammans med pappa. Vinbären ska bli gelé (ljuvligt till kött och potatis med svampsås) och hallon landade fint på dagens frukostfil. Mumma...


Skulle häromdagen ringa vårt telefonbolag för att gnälla om något (i vanlig ordning..). Möttes av en mekanisk inspelad röst som bad mig tala om vad jag ville. Farsen inleddes.....

Akt 1

"Du har ringt till Felia. Vad gäller saken?

"Öh....telefoni?"

"Ursäkta, jag hörde inte. Kan du upprepa?"

"TELEFONI!!!"

(Ola undrar nu vad för stackars människa jag gallskriker åt)

"Ditt samtal kan inte kopplas fram. Var god försök igen senare."

Jag kramar luren och har en åder bred som Themsen bultande i pannan.


Akt 2

"Du har ringt till Felia. Vad gäller saken?

"TELEFONI!!!!"

"Jag behöver veta lite mer. Beskriv ditt ärende"

"Teknik?"

"Ursäkta, jag hörde inte. Kan du upprepa?"

"TEKNIK!!!!!!!"

"Gäller ditt ärende fakturafrågor?"

(Här råkar jag harkla mig.....)

"Ursäkta, jag hörde inte. Kan du upprepa?"

Här får jag ett nervsammanbrott och lägger på luren.


Akt 3

"Du har ringt till Felia. Vad gäller saken?

"TEKNIIIIIK!!"

"Gäller ditt ärende teknisk support?

(Jippie, roboten fattar vad jag menar...Här gäller det att haka på!)

"JAAAAAAAAAAAAAAA!"

*sprak*

"Ditt samtal placeras nu i kö. Vad god dröj."

*sprak*

Ditt samtal kan inte kopplas fram. Vad god försök igen senare:"


Här gav jag upp och lät min mer tålmodige man ta över. Han lyckades mirakulöst nå en riktig människa att fråga på mindre än 10 minuter, vilket måste anses vara nästan rekord i sammanhanget.

Varför har dom inte telefonister längre?

Jag vill inte prata med en robot!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards