Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Operation Ost

Av Ingrid - 13 mars 2010 13:05

Utförde den sedvanliga fredagshandlingen med Far, på Coop denna gång. Köpte ost och ångrade mig såfort jag packade upp den ur kassen. Eländet kostade 54 kr för ett halvt kilo - medans vår favorit-Gouda kostar 48 kr kilot på Willys. Smärta!

Så vad gör en prismedveten och närig husmor?

Jo, tar en rask morgonpromenad till Coop, tillkräver sig en retur av dyrosten och sen ilar över till Willys och kommer i triumf hem med en jättebit av den billiga samt godare osten. Ha! Dagen är räddad!


  

 
 
Ingen bild

Helene

13 mars 2010 16:55

HURRA! *applåderar* Man SKA vara prismedveten.

 
Ingen bild

Siv

13 mars 2010 17:52

Väntar mig lite jubel över att den ryska skotten vann gruppen på Cruft´s. Eller väntar du tills den blivit BIS???

 
Ingrid

Ingrid

13 mars 2010 18:24

Siv, jag hade inte en aning! Om jag hade vetat så hade jag ljublat - har medvetet undvikit all Cruft's-rapportering eftersom jag är så förtvivlad över att jag inte är där....(än en gång...)

http://igurt.bloggagratis.se

 
Siv

Siv

13 mars 2010 23:42

I morgon blir det spännande. Jag är lite kluven, ska jag heja på den fina skotten eller på en alldeles ljuvlig malteser som vann Toy-gruppen. Den har jag dömt själv förra året och tycker den är jättefin.
Så finns det ju flera andra härliga gruppvinnare bl.a den svenska faraohunden.
BIR-Griffonen, en jättesöt juniortik som mina hundar har anknytning till, blev Grupp 3a så jag satt och jublade framför min dator. Det är fantastiskt att man kan se tävlingarna "live" i sitt eget hem nuförtiden.

http://attityd.bloggplatsen.se

 
lisbeth

lisbeth

14 mars 2010 12:57

Det kan inte jag... (se finalerna i datorn)... Måste ha en ny dator! Men jag har jublat över skotte-vinsten samt över nya (realistiska) planer - nytt snurr på skotteriet!

http://ulvus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards