Direktlänk till inlägg 4 september 2010

Earl

Av Ingrid - 4 september 2010 17:11

Har ägnat dagen åt att susa runt på staden och uträtta diverse ärenden. Fann att 90% av alla andra Norrtäljebor hade tänkt sig göra samma sak och detta fick till följd att allt jag tänkt göra tog minst dubbelt så lång tid. Dock sken solen och de flesta människor verkade vara på osedvanligt gott humör (jag inkluderad), så det kändes inte speciellt besvärligt att trängas i butiker och tvärtnita med cykeln när ett lämmeltåg av rullatorer med vidhängande gamlingar korsade Stora Torget i snigelfart.

Susade hemåt och fann min man i full färd med att fota hundarna, ett initiativ jag ivrigt uppmuntrar då vi har alldeles för få bilder på dom.


En viss resfeber har infunnit sig hos mig... Vad sjutton ska jag packa? Måste kolla upp kommande veckas väder. Här hemma har jag ju vant mig vid att ha koftor och sjalar, men jag misstänker att jag kommer få omvärdera det och packa sommarkläder.

Ett annat orosmoment av mer digert slag är orkanen Earl som drar fram längs USA's östkust. När jag tittade senast befann den sig i höjd med North Carolina, och jag ber till de högre makterna att ovädret bestämmer sig för att kasta sig ut i Atlanten istället för att fortsätta norrut...Än så länge verkar inga New York-flyg vara påverkade.

Kommer vi till Arlanda och flyget är inställt kommer jag falla ner på knä och ge upp ett skrik av besvikelse, maktlöshet och vrede samt kasta mig mot gaten och svinga mig ombord på något annat plan...

(Mamma, få inte spader nu!)

 


  


 
 
Ingen bild

mamma

4 september 2010 18:00

Äsch, man har väl aldrig hört talas om nån Earl i New York!

 
Ingen bild

Ingrid

4 september 2010 18:28

Mor, vad menar du? Fattar ingenting!

 
Ingen bild

mor igen

4 september 2010 22:50

Earl = brittisk greve

 
Ingen bild

Ingrid

4 september 2010 23:17

Åååh...*slår mig för pannan*

 
Ingen bild

Maud

5 september 2010 10:54

Det kommer att gå så bra,så bra! Hav förtröstan!! Hoppas ni får en rikyigt bra vistelse i The Big Apple! Hälsa Ola, stor kram från faster Maud ( lite avis!)

 
lisbeth

lisbeth

5 september 2010 21:36

Si där - det var ju lite skoj!

Ni kommer att ha en underbar vistelse och ränna som illrar på Manhattan... hi hi

Nu när Gunvald blivit champion så gör det inget om Viggo tuggar på hans öron.
Pojkarna är välkomna i morgon med egna sängar matskålar vattendito samt kam &hårborste. Hoppas det går bra.
Kram
mamma - lite tlött

http://ulvus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards