Alla inlägg under december 2006

Av Ingrid - 19 december 2006 17:56

Det snöar!!Hurra, äntligen lägger sig det magiska vita täcket över landet. Kände mig alldeles uppåt när jag cyklade hem alldeles täckt av flingor.Alla ungar skyndade sig ut i backen för att ta tillvara dom timmar (?) snön kommer ligga kvar..Visst ja, vi åker ju till London 4:e januari. Det hade jag förträngt! Hur ska jag hinna med det?

Av Ingrid - 17 december 2006 11:23

Första morgonen med en smula julstämning!Det är iskallt men soligt och allt är inbäddat i ett lager frost. Igår köpte vi en liten gran (60 cm) som pyntades med allt som hör till + en miniatyrljusslinga. Det blev så fint! Marsvinen var helt fascinerade och kikade på det glittrande spektaklet. "Går det att äta, tro?"Ska strax äta en försenad frukost och sen gå och träna på gymmet. Varje steg på step up-maskinen = en pepparkaka..Det ser ut ungefär såhär (ska försöka ordna en bild):

Av Ingrid - 15 december 2006 22:28

Åh vad jag är trött på människor i affekt som är uppgivna och tycker att allt är elände!Inte bara runt omkring mig utan även i samband med jobbet kryllar det av gnälliga typer som bara suckar och tjatar om allt som de upplever som jobbigt. Eller så är de mesproppar i största allmänhet som inte ens kan byta kaffefilter utan att bli utbrända.Skärpning!! Nu ska jag utfodra mig själv med en knäckemacka. Blodsockret är nere på noll. O kommer hem om 3 timmar, Luciafikat får vi ta imorgon.

Av Ingrid - 15 december 2006 13:17

(Fotnot: SJÄLVKLART var det Pontus Pilatus som sjöng nedan nämnda sång...Tack, vän av ordning!=O kom till min stora besvikelse inte hem insmord i glitter, men luggen skimrade ändå svagt i silver så han fick stå ut med en handfull skämt om Gay-Elvis och liknande, haha! Dagen ägnas åt uppryckning av hemma, tvätta, låna ut Uno till svärföräldrarna som tog med honom på långpromenad samt sista-minuten-beställa julklappar på nätet. Jag varken orkar eller hinner springa runt i några affärer.Börjar jobba vid 16. O och jag enades i morse om att ha försenat Luciafika ikväll runt 22-tiden när båda förhoppningsvis kommit hem.Baka? Haha!Har beslutat att vara en latmask och köpa lussebullar nere på vårt kvartersfik. That'll do.Dagens sug: julmust och valnötter. Behärskning skall ske to.m julafton.

Av Ingrid - 14 december 2006 20:34

O ringde nyss från skolan och förkunnade glatt de just nu spelade in en julsaga och att han var för tillfället utklädd till Ärkeängeln Garbriel med stora vingar och (den håriga) överkroppen insmörjd i glittersmink.Så fint, kära du...Jag erbjöd honom tusen spänn om han åkte hem på pendeltåget utan att klä om. Han avböjde och föreställde sig situationen om 10 skinheads skulle kliva på i Farsta Strand.Blir det nightshow för honom kommer jag nynna Pontus Pilatus sång ur Jesus Christ Superstar:"Who is this broken man cluttering up my hallway?"....Var är snön?! Överväger att tömma en brandsläckare på gräsmattan utanför.Välte adventsljusstaken som gick sönder. Så symboliskt:Julen som gick i kras...Var hurtig och gick hem från jobbet idag, ca 4 kilometer.Hade glömt reflexen men hittade hunden reflexhalsband i väskan och satte det runt överarmen. Mors listighet har gått i arv.

Av Ingrid - 12 december 2006 22:08

Jag är en lallande fåne. Jobbat 07-11, 13-16.30 samt 16.35-22 på OLIKA ställen idag. Har susat omkring på Den Blå Elden (min Rexcykel) åt olika håll, varit hemma för att plocka upp matlåda samt rasta en trött hund och sen iväg igen.Marsvinen är rasande. "Varför är vår matte inte hemma och matar OSS oavbrutet som förr??!"O är ännu inte hemma (22.10). Stackars! Att sitta fastkedjad vid ett redigeringsbord 14 timmar om dygnet är ingen höjdare..Nu längtar jag till julhelgen då vi får pusta ut och ägna oss lite åt varann och varva ner totalt.Just nu möts vi ibland bokstavligen i dörren och utbyter meningar i stil med: "Hej. Rasta hunden. Jag köper mjölk. Vi ses imorgon. Hejdå" med sömngångaraktig röst.Just nu är vår tillvaro och hushåll ett företag som ska gå runt och hållas igång, det finns inte utrymme för själsliga utsvävningar eller förlustelser.Men jag ska inte klaga! Tänk så totalmysig julen kommer bli..

Av Ingrid - 11 december 2006 20:03

Trots PTJBS (posttraumatiskt julbordssyndrom)studsade jag upp ur sängen 05.45 imorse och cyklade till jobbet. Kna det sluta blåsa?! Höll på att cykla in i en mur när en kastvind gjorde sitt bästa för att få mig ur balans.Är lite snö för mycket begärt?Vilken julstämning det är: adventsljusstakarna i kontrast till de ännu gröna gräsmattorna... Kommer vi få fira Florida-jul med tomten i hawaii-shorts?O smusslar med paket han tror att jag inte vet om. Är galen av nyfikenhet men försöker agera moget och återhållsamt (lögn: jag fantiserar ständigt om innehållet och försöker räkna ut vad det är via form och storlek).Jag är en förfärlig människa.

Av Ingrid - 10 december 2006 22:54

Vilken underbar dag!Förutom framgångar på djurfronten (se http://ulvus.bloggagratis.se för detaljer) så har vi nu officiellt rivstartat julen.Efter en liten fönstershoppingrunda i city styrde vi stegen mot Gamla Stan och Von der Lindeska Valvet.Nedför en hissnade trappa i vad som måste vara en av stan smalaste gränder öppnade sig Paradiset..Miljön hade skyhög mysfaktor med vita väggar, olika språng och etager överallt, röd-vita dukar, levade ljus exakt överallt och framförallt sagolik mat.Vilöksill, löksill, skaldjurpastej, kräftstjärtar i marinad, gubbröra med ansjovis, krispigt tunnbröd, och miljoner ostar, oxtunga, rökt ål, julskinka med 5 sorters senap, laxrullader, kalkonbröst, lammpaté, renkorv, revbensspjäll, fårfiol, leverpastej som bokstavligen smälte i munnen, kräftströmming, hjort, madelpotatisgratäng, stark cheddar som sjöng i symfoni med vörtbrödet, julkorv, knäck, chokladtryffel, marsipan..en bråkdel av allt det vi njöt av.Nedsköljt med nya favoritölet Spendrups Svart (som inte verkar finnas på Bolaget. Skumt).Personalen var toppen, tomma tallrika försvann på ett ögonblick och öllistor lästes upp ur minnet av servitriser som såg ut att komma från Kafé Småland (Karl-Bertil Jonsson). Vi var och är på ett strålande humör!(Hälsningar till den herre vid bordet intill som ägnade min urringning mer tid än maten. Han såg mycket glad ut när han gick, så jag tror att han också hade en trevlig kväll. Hans fru såg arg ut, ha ha)Nu längtar jag verkligen efter att få kliva ombord på tåget med Uno och bege mig norrut för att gästa Mor och Fars julfirande. Mindre än två veckor kvar!"Nu så kommer julen, nu är julen här. Lite mörkt och kulen men ändå så kär....."

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards