Alla inlägg under december 2006

Av Ingrid - 8 december 2006 15:28

Har köpt världens sötaste lilla röda julstjärna som har ställts på kökbordet. Genast hemtrevligare.Julstämmningen börjar sakta spira...

Av Ingrid - 8 december 2006 14:48

Håller tummarna för syster som ska ställa ut sin sanslöst fina perserkatt Emma i Norge i helgen. Heja!Dagens fynd: 3 kilo grönkål i en jättepåse för 39:-!Jag snodde den framför näsan på en obeslutsam tant som inte var kvick nog.Alla marsvin ljublade och matte kände sig som en god marsvinsägare.I ren snålhets gjorde jag en raid i alla lådor här hemma och hittade knappar till kappan. Ha! Damn I'm good..Så nu ska dessa sys fast och fodret ska fästas på något ställe så är kappan som ny sen. Jag känner mig som Marilyn Monroe i den.P.s Jag har hämtat O's paket (av ren vänlighet) men INTE klämt!

Av Ingrid - 8 december 2006 10:51

Tänk vad lite vänlighet och handräckning från snälla personer kan göra för ens humör!Idag kan få saker sänka mig, det mesta känns bra. (Bonus: favvobandet Tiger Army ska göra sin första Sverigespelning någonsin den 18:e April. Jippie!)O har fått en paketavi från Posten. Jag är galen av nyfikenhet. Han får aldrig avier som jag inte känner till från början. Julklapp till undertecknad? Ska jag ta på mig löskägg och gå ner och hämta ut det? Klämma, klämma....Dagens mission: att hitta nya knappar till min syntetpäls jag ska börja använda igen. Det är någon slags skumma krokar som ska knäppas i en ögla. Undra om Ica Kvantum kan ha såna? Orkar inte bege mig ner på stan till sybehörsaffären. Ska testa Ica först. Har dom chai-te och gräsklipparblad borde dom ha knappar.....

Av Ingrid - 6 december 2006 13:50

Frusen och deppig idag.Tiden räcker inte till för allt som behövs fixas, alla räkningar kommer på en och samma gång och jag är förkyld.Blä!O hade visning på sin dokumentärfilm häromdagen. Han och hans grupp var beredd på massiv kritik men fick hyllningar och omdömen som "Det bästa jag har sett i år" och "Det här skulle kunna visas på SVT när som helst".Roligt!!Ska strax iväg och jobba, med snorig näsa och huvudvärk. Inga Ipren finns det hemma heller, gnäll gnäll...

Av Ingrid - 4 december 2006 09:34

Ledig dag.Kröp ut sängen vid 07, sa adjö till O som sprang till tåget och masade mig ut på en 70-minuters promenad med Uno.Första kilometern i princip sov jag gående (Uno skulle kunna kvalificera sig som blindhund vilken dag som helst)men sen nådde morgonluften mina hjärnceller och sparkade igång dom.Trots att jag tvättade för fyra dagar sen är tvättkorgen redan full. Jag ska införa engångskläder på vardagar här hemma, textil för endast användas på helger!Såna där operationsrockar i papper kanske skulle vara något?

Av Ingrid - 2 december 2006 18:12

Ännu en mysig dag. Gick en promenad i höstrusket som avslutade hos O's föräldrar där det bjöds på glögg och lussbullar. Något glöggfryntliga gick vi sen och köpte en nya golvlampa till vardagsrummet."Den HÄR blir bra! Hick!".Den blev en snygg sak i matt svart som är bra mycket tjusigare än den hemska vita lampan som gick sönder häromdagen.Vi hittade också en jättefint lampa till hallen som vi ska få i julklapp av O's päron. En rund vit lampa med svart medaljongmönster i 60-tals stil.Nästa projekt är en ny soffa...

Av Ingrid - 2 december 2006 00:40

Ledig dag. O var också ledig så det har varit totalmys.Päron (råttan) mår bättre och har ökat lite i vikt samt äter så gott som normalt nu. Skönt!Skulle ha gått ut på promenad idag men hamnade i ett berg av tvätt istället. Hur kan två personer producera så ofantliga mängder smutstvätt?!5 fulla maskiner blev det totalt. Som ska släpas nedför trappor, genom korridorer, en handfull dörrar och slutligen in i världens skummaste tvättstuga.Den ser ut att vara nedmonterad, inköpt hitfraktad´från forna Östberlin i samband med murens fall.Minst 1/3 av maskinerna är alltid ur funktion, någon har smetat en sörja av tvättmedel och ?? på alla knappar på resterande maskiner.Efter att ha petat in all tvätt, satt igång programmen kan man dra sig tillbaka i exakt 55 minuter. Den tiden får under inga omständigheter dras över annars kan man räkna med något av följande:1) Någon har tagit ur ens tvätt och stoppat in sin egen (kommer man på personen ifråga brukar det komma kommentarer i stil med "Jaha hoppsan, jag trodde att du var klar..." Jaha, idiot. Det är därför jag har bokad tid till klockan 16 och den är bara 13:30....)2) Någon står och väntar på mig med förhoppning om att få använda den sista stunden på min bokade tid för att de inte bokat någon egen. Är det någon jag gillar kan det hända att det är ok. Är det en person jag ogillar (vilket det för det mesta är)kan det hända att jag tvättar lakanen en gång till..jag vet, jag är en hemsk människa.3) Maskinen har av någon anledning slutat fungera mitt i programmet vilket får till följd att jag tvingas att med våld plocka ut en gegga av kläder, vatten och tvättmedel och slutför tvätten i tvättvasken om ingen annan maskin ärledig.Min högsta dröm är att ha en egen tvättmaskin i badrummet.Vuxenpoäng= 20.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards