Direktlänk till inlägg 3 december 2009

Verbal blottning

Av Ingrid - 3 december 2009 10:51

En intressant iakttagelse jag gjort: människor viker ut sig totalt i kommunaltrafiken. Det pratas i mobil med hög röst och de allra mest intima saker vädras. Igår morse hörde jag en kvinna ljudligt berätta om sin mamografi...

Det känns snudd på som att råka ut för en blottare; man exponeras för något ganska otrevligt man inte bett om!


En annan sak....människor som i samma ögonblick de satt sig i bussen halar upp telefonen och ringer någon bara för att ha något att göra.

Har hört oändligt många samtal som låter såhär:

"Hej, det är jag. Vad gör du? Äh, sitter på bussen - påväg hemåt....."

Sen följer en massa snack om absolut ingenting och det framgår tydligt att personen som ringde upp egentligen inte ville något annat än att få tiden att gå.

Frågan är då om den uppringde kände samma sak? Eller råkar den stackaren ut för en tids- och energitjuv?

Obegripligt.


 
 
Ingen bild

Helene

5 december 2009 10:50

Från en som till 90% åker med kommunala färdmedel: Halleluja!! Så sant som det är skrivet Ingrid. Jag förbannar den dagen sådant som Comviq Kompis och liknande infördes = ring gratis till halva jordens befolkning...! Varför kan inte folk utnjyttja tiden med att antingen 1) Vila och koppla av 2) Förkovra sig med hjälp av en bok eller ett korsord eller 3) Bara titta ut genom bussens fönster och notera omvärlden under några minuter. Ibland känner jag ett skriande behov av öronproppar.

 
Ingen bild

Nilla

7 december 2009 18:04

Ha ha ha ha låter som om det skulle kunna var jag du stött på i kollektiv trafiken Både tutt historien & tid/energi tjuven.....Ringer nästan alltid någon på bussen för att snacka bort den trista resan *ler*

Mvh Nilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards