Direktlänk till inlägg 23 december 2009

En god jul önskas Er alla!

Av Ingrid - 23 december 2009 14:21

Åh, vilken dag....trots intensivt arbetande in i det sista så hinns det med både granpyntande, bakning, paketinslagning och annat.

Vårt lilla hem är fullt av söta dekorationer och det doftar underbart av gran och pepparkakshuset vi byggde igår.

Pappa kom förbi och överräckte en sagolikt rar julgrupp från honom och Mamma. Tack!


Jag går i ett stort julrus....snön, dofterna, levande ljus, glitter....ah!

Jag fick dessutom ett litet paket från England. Idha, en av de mest begåvade och generösa människorna jag känner, hade gjort små presenter till mig!

En sovmask, inspirerad av "Trollkarlen från Oz" (blått som Dorothys klänning och rött glitter som hennes skor) med tillhörande litet fodral för glasögon, tablettkartor etc.

  


Och en liten skottebrosch i filt!


  


Är dom inte fina?


Passar på att bjuda läsarskaran på lite gamla julbilder från 30, 40 och 50-talet; alla med skottar!

                



GOD JUL!

 
 
Ingen bild

Helene

23 december 2009 14:52

Åååhh, ja det finns så fina julkort med skottemotiv. Gillar bilden med de lutande skottarna *fniss*

Allt gott åt dig med familj!

 
Duritzan

Duritzan

23 december 2009 17:29

Det var verkligen fina bilder OCH fina presenter!

Minns från min barndom en skotte vid namn Tottie som grannen hade. Han och vår pudeltik lekte glatt tillsammans - tills hon löpte. Då fick de hållas på var sin sida av staketet. Efteråt tyckte Tottie att om han inte fick vara med när det var riktigt roligt så fick det vara slut på leken sedan också. Däremot var han senare, till grannens förtvivlan, försvunnnen en hel natt. Han uppvaktade troget , men fåfängt, en löpande S:t Bernhardstik två kvarter bort :)

http://www.duritzans.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards